EST. 2002

125: Gadea nagy versenyt nyer, Talma vs. technika 0:1

Meglépni senki nem tud tartósan, egyedül Sergio Gadea a végén. Az Aspar csapat spanyol versenyz?je három körrel a leintés el?tt kezd el egy olyan tempót menni, amit nem tart vele már senki. Eggyel nehezebb dolga lett volna, ha ekkor Talmácsi Gábor is versenyben van ott van az elején, de nincs ha. A sérülten motorozó Gadea örömkönnyei mégis széppé tették a dolgot, egy nagy gy?zelem, az els? éjjel aratott… A dobogón Joan Olive, Hispánia és a Derbi képviseletében és a meglepetés: a Katari Nagydíjat slusszpoénnal záró Stefan Bradl. Mike Di Meglio ugyan az utolsó métereken megveri Scott Reddinget, de Bradl-ra aligha számított. Talmácsi Gábort és Bradley Smith-t is az Aprilia furcsa meghibásodása szed ki az elejér?l: az angol ifjú 16., így nem kap pontot, Talma 12.-ként a célban.

A spanyolok nagyon bekezdenek, két küldöttjük a pódium két fels? fokán. Közülük is a nap h?se egyértelm?en Gadea: az edzéseken beszedett esése és rásérülése rándult vállára még azt is kérdésessé tette, hogy egyáltalán rajthoz állhat-e a nagydíjon. Orvosi szempontból. Mert ugye az egy percig sem merült fel a derék Sergio fejében, hogy esetleg ne indulna el. A Mobil Klinika csodatev? ereje már az els? versenyen m?ködik. Néha megtörténnek a csodák.

Kár, hogy ehhez a csoda most mások mellett Talmácsi balszerencséje is kellett, ami miatt mi meg szomorkodunk. Olyan nagyon azért nem kell lógatnunk az orrunkat, hiszen els? versenyén vagyunk t?l a 2008-as szezonnak. Stefan Bradl révén újra felszínen a német iskola, míg a scuola italiana egyetlen f?szerepl?je ezen a verseny, Raffaele De Rosa, tizensok környi mez?nybéli tusakodás után eltrafálta Joan Olive kollégát.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

‘Nehéz szavakat találnom, hiszen remekelt a motorom tizennégy körön át. Négy körrel a vége elõtt éreztem, hogy megragad a blokk, csodával határos módon sikerült versenyben tartanom magam. Amikor már azt hittem, hogy minden rendben lesz és vissza tudok zárkózni a többiekre, akkor ismét beragadt a motor és további helyezéseket estem vissza. Végül tizenkettedik lettem, amiért négy pontot adnak, de ettõl nem vagyok boldogabb. Még nem tudjuk a hiba pontos okát, csak azt, hogy nem szerelési gond okozta a malõrt. Gratulálok a csapattársamnak, Gadeának, aki sérülten is remek teljesítmény nyújtott és megnyerte a nagydíjat. Elkeseredésre semmi okom, mert ma sokáig nagyon jó volt a gép, Jerezig kijavítjuk a hibát és újra a pódiumért csatázhatok majd.’

125: Katari Nagydíj, végeredmény

1 S.GADEA APRILIA 38′09.444
2 J.OLIVE DERBI 38′10.376 0.932
3 S.BRADL APRILIA 38′11.104 1.660
4 M.DI MEGLIO DERBI 38′11.215 1.771
5 S.REDDING APRILIA 38′11.263 1.819
6 D.WEBB APRILIA 38′17.133 7.689
7 S.CORSI APRILIA 38′18.128 8.684
8 P.ESPARGARO DERBI 38′18.137 8.693
9 E.VAZQUEZ APRILIA 38′18.498 9.054
10 N.TEROL APRILIA 38′20.346 10.902
11 S.CORTESE APRILIA 38′20.389 10.945
12 G.TALMACSI APRILIA 38′22.062 12.618
13 S.BIANCO APRILIA 38′22.153 12.709
14 A.IANNONE APRILIA 38′29.530 20.086
15 M.RANSEDER APRILIA 38′33.019 23.575
16 B.SMITH APRILIA 38′33.334 23.890
17 D.AEGERTER DERBI 38′38.850 29.406
18 P.NIETO KTM 38′42.335 32.891
19 T.NAKAGAMI APRILIA 38′42.790 33.346
20 P.TUTUSAUS APRILIA 38′43.093 33.649
21 L.ZANETTI KTM 38′46.140 36.696
22 R.KRUMMENACHER KTM 38′46.198 36.754
23 R.LASSER APRILIA 38′54.761 45.317
24 E.RABAT KTM 39′05.884 56.440
25 L.ROSSI HONDA 39′23.946 1′14.502

ugrás fel