EST. 2002

2009-et írunk: Husqvarna TE 310 és TC 450

Az off road ágazatban, ahogyan azt évr?l évre megszokhattuk, már kés? tavasszal megkezd?dik a szezonváltás. A hagyományokhoz híven már most, május derekán áttekinthetjük, mit kínál például a közelmúltban tulajdonosváltáson átesett Husqvarna 2009-es modell gyanánt. Azzal, hogy a Husky megtöri a jeget, várhatóan hamarost jönnek majd a vizuális, numerikus és prózai információk a többi gyártó jövend?beli krossz- és endurógépeir?l is. Csak figyeljünk.

De most nézzük, mit mutatott be a BMW-tulajdonú márka a barcelonai motorszalonon nemrégiben. Az ugye mindenki számára egyértelm?, hogy vételi man?verükkel a bajorok egyértelm?en a KTM orra alá kívánnak némi borsot törni, belépve többek közt abba a szegmensbe, melynek jeles képvisel?je a TE 310 lesz. A Husqvarna-részr?l teljesen újszer? motorkerékpár egyetlen kategóriabéli ellenfele, láss csodát, a kétütem? EXC 300, melynek sz?kebb pátriája éppen Mattinghofen. Az intelligens masinaként beharangozott háromtizes f?ként az amat?r endurósokat célozza, vagyis akik értékelik a negyedliteresek könnyedségét, ám a testes motorer?re is számítanak, ami kihúzza az embert a csávából egy-egy amolyan helyzetben.

A blokk a már jól ismert injektoros kett?ötvenesb?l származtatható. A dugattyú 76 mm-esr?l 83 mm-esre n?tt, a löket maradt 55 mm-es. Ezzel a húzással javult az er?forrás nyomatéka és er?leadása az alacsony fordulattartományban. A 310-es lesz, ez nem kétséges, a 2009-es modellcsalád zászlóshajója az enduró szakágban. Természetesen a megnagyobbított dugattyú mellett számos módosítást eszközöltek a gépházban (szelepek, olajsz?r?, váltó…), ezek könny?szerrel elérhetik a kínálati paletta többi termékét is.

A TE váza mintegy egy kilogrammal könnyebb az el?déhet képest (az összetömeg 107 kg szárazon), a felfüggesztések új beállításokat kaptak. Szintén újak az impozáns hullámos féktárcsák, míg a felnik a tavalyi krosszmotorokról már ismer?s, meglehet?sen agresszív hatást kelt? fekete színnel lettek többek. Adtak a dizájnra, annyi szent, ezek a terepmotorok egyre karcsúbbak, egyre plasztikusabbak, egyre lecsupasztottabbak, egyre trendibbek, ha úgy tetszik.

Apropó, krossz. A katalán nagyváros motorkiállításán bemutatott másik Husqvarna TC 450 néven fog bevonulni a köztudatba. Blokkja azonos beavatkozásokon esett át, mint TE egysége, egy új kipufogó is érkezik, méghozzá titániumötvözetb?l, ami a csízió szerint javítja majd a reakciókat kis fordulaton. Szintén fontos elem a könnyített vázszerkezet, hasonló mérv? súlycsökkenésr?l számolhatunk be, mint fennebb (1 kg). A TC 450 közölt tömege szárazon 104 és fél kilogramm.

ugrás fel