EST. 2002

MotoGp – Barcelona-Catalunya !

Hála az égnek újra MotoGp hétvége, az egyik személyes kedvencem, Barcelona-Catalunya ! Jöjjön hát a mély elemzés, a Jóska megelőzte Pistát, Pista a 3 körben visszaelőzte Jóskát jellegű írással ma sem foglalkozunk. A futamot bárki megnézheti, Szepesi féle rádió közvetítést nem vállalok ! 🙂 Gyorsan ugorjunk neki a dolognak !

A katalán pálya új aszfaltot kapott, a versenyzők pedig tesztelhették a pályát a Michelinnel még a Mugello-i futam előtt, mégis nagy volt a bizonytalanság a hétvége előtt. A Ducatik jó teljesítménye borítékolható volt, a Yamahák és a Hondák ? Ki tudja.

A valódi izgalmak egyébként pénteken és szombaton történtek, az izgalom felelős persze megint a 93-as jómadár. Az első napon esés kelés, a másodikon a már ki tudja hányadik „évszázad mentése” az FP4-es edzésen. A regnáló spanyol világbajnok motorja alól a célra ráfordítóban „esett ki” az első kerék, Marc térdel visszalökdöste magát, majd megint csúszott az eleje a pálya koszos részén, úgyhogy még egy mentés… vajon hány motorversenyző mondhatja el magáról, hogy egy kanyarban kétszer is elesett, mégsem lett bukás a dologból? 🙂

MM, tehát tovább szórakozik Newton bácsi fizika törvényeivel…. és saját bevallása szerint is egyre jobban megy a dolog. A legutóbbi futamon Mugelloban elmondása szerint azért nem sikerült az oldalán szánkózó motort újra a kerekeire állítani, mert nem a könyök koptatón, hanem bőrön csúszott Márki a mentés közben és ez visszahúzta a felső testét. Az Alpinstars gyorsan jóval nagyobb koptatókat szerelt a bőrruhájára, nehogy ez a hallatlan esemény még egyszer bekövetkezhessen. A mostani dupla mentést egyébként térddel csinálta, és az utólagos videókon látszik, hogy a térd belső részén is szükség lesz egy kis innovációra az Alpinestars bőrruha szabász részlegén.

Összefoglalva, Marc Marquez néhány éven belül nem csak a könyökkoptatóval, mint állandó alkatrésszel ajándékozta meg a gyorsasági motorsportot, de most lassan eléri azt is, hogy dodzsem ütköző méretet is lehessen rendelni, ha valaki az MM könyökről visszalökdösős stílusban kívánja folytatni a pályafutását.

A spanyol fenomén amúgy egész hétvégén szórakozott, még azt a luxust is megengedte magának, hogy csak a Q1-ből került a q2-be…. hogy aztán második helyre qvalifikálja magát….

És akkor a futamról, amely kissé inger szegényebbre sikeredett a mostanában szokásosnál, még ha a szuper lassított felvételeket visszanézve motor szerető ember elképzelni sem tud ennél gyönyörűbb képeket.

1. Jorge Lorenzo: Hammer Down…. ! Nos, akinek kétségei voltak a Mugello-i eredmény láttán, azokat nyugodtan el oszlatottnak lehet tekinteni. Kész a Jorge által motorozhatóvá tett Ducati, a vörös istálló vezetése, miután agyon ölelgette a győztest, aki aranyosan elkalapálta a fejüket a parc ferme-ben, valószínűleg maguktól is hátra mentek a boxba…. Hogy a nézők és a tv kamerák távozása után a falba verjék azt…. Még meg sem száradt a tinta a „Jorge kirúgunk” című dokumentumon és máris rommá nyeri magát a spanyol. Tényleg nem tudja az ember, hogy sírjon, vagy röhögjön….
Az ötszörös világbajnok az egész hétvégét kontrollálta, végig látszott hogy összeálltak a dolgok….

Már a mugello-i és a mostani futam utáni a sajtótájékoztatón is nagyot ment a spanyol, jól elröhögcsélnek Rossival, ássa a csatabárdot Jorge minél mélyebbre. Nem jó ötlet háborúzni az öreggel. Az újságírói kérdésre, hogy Vale tudna-e nyerni Lorenzo mostani Ducatijával az érintett „nem tudom ” válasza után Lorenzo sok Rossi hívőből húzta ki a fullánkot. Kijelentette, hogy a Valentino által igen kevés sikerrel terelgetett vörös motorkerékpár annak idején sokkal komplikáltabb volt a mostaninál… Na, majd Casey Stonerrel is elbeszélgethetnek erről…

Mindenesetre még egyszer óriási gratuláció, szegény szebb napokat megért Lorenzo gyűlölők árgus szemekkel figyelik majd, Assenben is elfordul-e a Duci Lóri kívánságára….

2. Marc Marquez: Ez a 93-as rajtszámmal versenyző fenomén nyilván olvassa az irományaimat, mert a show műsort péntekre és szombatra korlátozta, és végre használta az eszét a futam napján. A Hard-Hard gumiválasztás egyébként továbbra is rejtély, még Crutchlow is átváltott az elöl Medium-ra az utolsó pillanatba. Marqueznél is végig kontrollált versenyről beszélhetünk, tisztában volt vele, hogy nem tudja majd tartani Jorge tempóját, de egy próbát azért megért a dolog az első körökben… A józan ész használata, és a gázmarkolat apró visszaengedése segített, hogy a vb pontállásban növelni tudja előnyét. Gratuláció Marc !

Utóirat: Köszönjük a motoros ruházat terén miattad végre hajtott innovatív fejlesztéseket.

3. Valentino Rossi: A nagy öreg több dolgot is örökölt a mai napon a futamot a sóder ágyban befejező Andrea Doviziozótól: Először is a mai verseny dobogós helyezését. Bukása után Valentino magányosan körözgethetett senkitől nem zavartatva, csak a távolságokra kellett ügyelnie elöl-hátul. Másodszor megörökölte a csendben sumákban pontokat gyűjtögető versenyző szerepét Dovi-tól, aki az elmúlt 4 futamból 3-at a sóderágyban végezve elbúcsúzhat az értékes 5. helyekkel operáló vb esélyes szerepétől.

Nagy izgalmakat nem jelentett a legenda mai teljesítménye, de ő is nagyot fejlődött a „Marc Marquez a Motogp romba döntője” című Argentín produkciójától. Szépen elüldögélnek a sajtótájékoztatókon, néha már „Marc és Jorge” a mellette ülők neve, csillapodik a hiszti.

Szép eredmény, úgy tűnik végül sikerül olyan motort készítenie a Yamahának, ami megfelel Rossinak. Kár hogy ennek az az ára, hogy az érkezésekor a teszteken és a 2017-es szezon első két futamán megállíthatatlannak tűnő Maverick Vinales szépen lassan elsüllyedni látszik. A csapat tehát nem a jövő fiatalságára szavazott, hanem a veterán legendára. Hogy hogyan lesz ebből világbajnoki cím, az már egy másik kérdés…..
Assen kicsit „Rossi Land”, hátha a futam győzelem legalább sikerül…. !

4. Cal Crutchlow: Cal, ez nehéz lehetett… persze a futam is, de most nem arról beszélünk. Keccselsz, gürizel a HRC-nek évek óta, ha a Repsolosok bajban, te hozod az eredményeket. Sejted, hogy Pedrosa széke ( ülése, hogy teljes legyen a képzavar…. 🙂 ) remeg… aztán bevitorlázik remélt helyedre ez a Jorge Lorenzo, hogy ráfestesse a 99-es számát annak a motornak az orrára, amelyen te már olyan szépen elképzelted a 35-ös rajtszámot. Lógó orral még szebb ez a 4. helyezés. Fel a fejjel, meglátjuk hogyan fér majd el annyi vb cím a Repsol Honda dupla boxában….

5. Dani Pedrosa: Előttem a majdnem utódom mondhatnánk, de félre a tréfával. Pedro is nehéz időszakon megy keresztül. Egy olyan csapattárs mint Marquez már önmagában is elég nagy kereszt cipelni, egy ekkora emberkének. 18 év Hondázást lezárni, hasonlóképpen… remélem látunk még győzelmet ebben az évben ettől a nagyon szerethető versenyzőtől….

6. Maverick Vinales: 4. helyről egy borzasztó rajt, majd lassú visszakapaszkodás. Elképzelni nem tudom, mit lehet kezdeni ilyen szintű frusztrációval, egy ilyen minőségi versenyzőnek. Látszik az akarat, a tempó is megvan, de valahogy nem állnak össze a dolgok. Pedig jó lenne megint látni egy győztes Yamahát….

Még egy mondat Andrea Doviziozo-ról… Dovi-nak nem tett jót a Ducati első számú pilótája szerep. A mindenki által kedvelt és szimpatikus pilóta próbál megfelelni ennek az elvárásnak, de úgy tűnik, sokan elfelejtik, hogy 2008-as Motogp bemutatkozása után 2016-ig összesen két futamgyőzelmet tudott felmutatni. Reméljük Dovi tavalyi 6 győzelme nem csupán fellángolás volt, és bebizonyítja hogy képes hasonló stabil teljesítményre egy felerősödött Lorenzo csapattársaként is….

Legközelebb Assen, már alig várom !!!

Király Laci
Rodeo Ride 34

#Motogp #JorgeLorenzo #CircuitKatalunya #MarcMarquez #ValentinoRossi #Rodeoride34 #Alpinestars

ugrás fel