EST. 2002

70. Bol d’Or: A Castrol Suzuki a gy?ztes és a bajnok

Papírforma-gy?zelmet aratott a címvéd? Castrol Suzuki egység a jubileumi Arany Csésze viadalon, a Never melletti Magny-Cours-i pályán, ami egyben az Endurance világbajnokság záró futama volt. A Vincent Philippe (FRA), Keiichi Kitagawa (JPN), Matthieu Lagrive (FRA) alkotta egység 28 pontos el?nnyel érkezett meg a dél-franciaországi ringre. Mivel a futamgy?zelemért 35 egység szerezhet?, ezért a pontvadászat második helyén álló Yamaha Austria egységnek is lehet?sége volt a világbajnoki titulus megszerzésére, igaz csak akkor, ha a címvéd? Suzuki egység a mez?ny hátsó traktusában fejezi be a viadalt. Ez nem következett be. Vincent Philippe-ék a verseny elején a mez?ny élére ugrattak, és ha már ott voltak, akkor nem is engedték ki kezükb?l a gy?zelmet. Hibátlan motorozással védték meg címüket.

A Yamaha Austria csapata (Igor Jerman SLO, Sébastien Scarnato FRA, Gwen Giabbani FRA, Thomas Hinterreiter AUT) a GMT94 egység kiválásával, két órával a finis el?tt jött fel a második pozícióba, amit a hátralév? két órában sikerrel védett meg. A GMT94 alakulata (Sébastien Gimbert FRA, David Checa SPA, Didier Van Keymeulen BEL, Christophe Guyot FRA) a kuplung meghibásodása miatt volt kénytelen feladni az egész verseny alatt ?rzött második pozíciót.

A harmadik helyen a Kawasaki France (Patrick Piot FRA, Steve Plater GBR, Joshua Brookes AUS, Yvan Silva SPA) egység érkezett célba.

Viszontagságos 24 órát tudhat a háta mögött Bitti alakulata, a Maco Racing Team (Cerny Jaroslav SVK, Johann Garonnat FRA, Martin Kuzma SVK) is. A versenyt két bukással indította Bitti, vissza is csúsztak a mez?ny végére. Kemény munkával felküzdötték magukat a Production kategória második helyére, ami összetettben a 19. pozíciót jelentette. Az éj leple alatt azonban ismét hátravetette a Maco Team-et egy bukás, végül a 29. helyen fejezték be a futamot. Bitt a verseny után küldött nekünk egy sms-t: „Jól vagyok, estem két jókorát, a második bukás után toltam vagy fél kört a motort. Fáj mindenem, de azért végigmentünk.” Ha itthon lesz Bitti, megpróbáljuk szóra bírni.

Rosivall Ágoston az Innodrom csapattal a 19. helyen végzett, ami azért nagy szó, mert a verseny elején a mez?ny hátsó részében köröztek.

A men?k közül a Castrol Suzuki második alakulata (William Costes FRA, Julien Da Costa FRA, Guillaume Dietrich FRA, Stéphane Duterne FRA), a korábban említett GMT94 egység, és a Bolliger team (David Morillon FRA, Patric Muff SUI, Horst Saiger SUI, Marcel Kellenberger SUI) nem jutott el a kockás zászlóig.

Bol d’Or, végeredmény (az első tíz célbaérő)

1 – Suzuki Castrol Team – FRA – Suzuki GSX-R1000 – Philippe, Kitagawa, Lagrive – 785 laps
2 – Yamaha Austria – AUT – Yamaha YZF-R1 – Jerman, Scarnato, Giabbani – 772 laps
3 – Team Kawasaki France – FRA – Kawasaki ZX10R – Piot, Plater, Ailva – 762 laps
4 – Junior Team Suzuki LMS – FRA – Suzuki GSX-R1000 – Metro, Delhalle, Foray – 755 laps
5 – National Motos Honda – FRA – Honda CBR1000RR – Protat, Four, Ribalta – 752 laps
6 – Yamaha Phase One – GBR – Yamaha YZF-R1- Nowland, Cudlin, Miinin – 750 laps
7 – Team Decibels Endurance – FRA – Yamaha YZF-R1 – Cuzin, Giles, Nuques – 746 laps
8 – Metiss JLC Moto – FRA – Metiss 1000 – Baratin, Thuret, Cheron – 740 laps
9 – Team Power Bike – FRA – Yamaha YZF-R1 – Noyes, Huvier, Auger – 737 laps
10 – Aprilia Motociclismo Test Team – ITA – Aprilia RSV1000 – Aliverti, Pellizzon, Veghini – 736 laps

ugrás fel