Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató A Ducati bekeményít! 1103 cm3 – 210+ Lóerő

A Ducati bekeményít! 1103 cm3 – 210+ Lóerő

Hirdetés

Hivatalosan is megmutatták mit tud majd a Desmosedici Stradale erőforrása.

Azt már évek óta minden sportmotor rajongó tudja, hogy a V4 erőforrásoké a jövő és ha nem is teljes mértékben de hatalmas piaci részesedéssel fognak rendelkezni az elektromos sportmotorok megérkezése előtt.

 Ducati Stradale 2017

Friss kémfotó a gyárból az új Stradale modellről

A Honda már évek óta igérgeti, hogy CBR V4-re vált de eddig nem lett belőle semmi, a Ducati később kezdett nyilvánosan kommunikálni az erőforrás váltásról a csúcskategóriában és most be is mutatták azt a blokkot amire a következő években építeni fog az olasz gyártó. A piacon van már V4-es erőforrás a szintén olasz Aprilia motorja igazi sport remekmű, bár érdekes módon az piacot nem tudta olyan mértékben meghódítani mint amekkora potenciál van a motorban.

A Ducati azonban egyáltalán nem tart ettől, az új motor lelke a megszokott 90°-os elrendezésű 1103 cm3-es, 210+ lóerő teljesítményre képes motorblokk. Az EURO4 normáknak is megfelelő erőforrás 14000-es fordulaton 120 Nm nyomatékkal tépi majd szinte ki kormányt az ember kezéből.

A Ducati egyértelműen a versenysportban szerzett tapasztalatokat fordítja át most utcai gyártásra, így a főtengelyitt is ellentétes irányban forog ezzel is csökkentve a motor egykerekezési hajlamát és segítve a kigyorítást illetve a nagyobb tapadást mindkét keréken. A fordulat tartomány utcai használatra lett optimalizálva és a versenymotoroktól eltérően itt élvezhető, nyomatékos középtartomány is megtalálható.

Az új erőforrás hangja erősen hasonlít az Aprila V4-re

Az erőforrást 42 fokos szögben szerelik a vázba, optimalizálva a súlyelosztást és elősegítve egy nagyobb méretű hűtő használatát. Örülhetnek azok is akik sokat szeretnék használni a Stradalét mert a Desmo szervíz intervallum 24.000 km-re tolódott ki így nem kevés költségtől megkímélve a tulajdonost. Az alap verzió után érkezik majd az R ami már 1000 cm3 alatt lesz és így megfelel a versenyszabályoknak, ahogy a 2019-ben érkező superbike modell is.

 Ducati Stradale 2017

 Ducati Stradale 2017

 Ducati Stradale 2017

 Ducati Stradale 2017

 Ducati Stradale 2017

 Ducati Stradale 2017

 Ducati Stradale 2017

 Ducati Stradale 2017

 Ducati Stradale 2017

Fotó: Ducati.com