EST. 2002

A Corsaroval tér vissza a Morini?

A Corsaroval tér vissza a Morini?

Daniele Massari írása

Az els? hivatalos fotó a Moto Morini Corsaro-ról, melyet Totti készített

Már említést tettünk az elmúlt hetekben egy motorról, melyen Roberto Totti,
a ismert bolognai technikus dolgozik, Stefano Possati megbízására: egy kismotoros,
klasszikus vonalvezetéssel és modern technológiával megvalósított nakedr?l van
szó, melynek tankján nem más, mint a történelmi Moto Morini márka jelzése díszeleg.
És, még ha hivatalos meger?sítés nem érkezett a cégt?l, nem hagyhatjuk figyelmen
kívül, hogy Franco Lambertini, a Moto Morini tervez?jének legnagyobb álma mindig
is az volt, hogy az Alfonso Morini által alapított legendás márkát visszajuttassa
az útakra. Megpróbáltuk felvenni vele a kapcsolatot, de azt mondták, hogy beteg
– lehet, hogy álmába betegedett bele?

A Corsaro 125 új verziója, melyet Padovaban mutattak be

Természetesen csak feltételezésekr?l van szó, de könnyen kiderülhet, hogy nem
is annyira légb?l kapottak, hiszen Tottit hivatalosan is felkérte a Morini család,
hogy használja a márkajelzést. Ki tudja, mennyit nyom a latba a közönség véleménye,
hiszen él?ben láthatták a Corsaro 125-öst a Padovai Bike Expo-n, aholis második
helyezést ért el a Naked kategóriában, rengeteg motorkedvel? figyelmét felkeltve.

A vonalvezetés egy szikár nakedé, egyértelm?, múltra való utalásokkal, de napjaink
technikai megoldásait követve. A tükörfényesre fényezett küll?k és az oldschool
farokrész egy café racer külsejét idézik, ugyanígy a felfele ível? Supertrapp
kipufogó. Szép a villa is, melyet kihívó, rikító pirosra fetettek, ahogy a vázat
és a többi felépítményt is.
A tankot, melynek külsejét feldobja az aluminiumkupak (ez is igazi old style),
a Tottimotori (www.tottimotori.com) készítette, figyelemben tartva a special
nagyapjának vonalait.

Egy pillantás a részletekre

Az er?forrás egy 125 köbcentis, légh?téses egyhengeres motor

Nem szabad becsapjon minket a tény, hogy eme special külseje a hetvenes évek
végi Moto Morinik alakját idézi: egy modern technikai megoldásokban gazdag,
megbízható és takarékos motorral felszerelt járm?r?l van szó. A motort egyébként
Dr. Fabrizio Morini, a Motori Morini Franco igazgatója és a márka tulajdonosa
bocsátotta a gyártó rendelkezésére. Egy 125-ösr?l van szó, mely már több éve
jelen volt a bolognai gyár termékpalettáján, légh?téses, és képes a 11.800-as
fordulatszámot is elérni.

A rövid Supertrapp kipufogó a banán alakú hátsó villa alól bújik ki

A gázkibocsátásról a Supertrapp kipufogó gondoskodik. Vad kinézet?re sikerült
a kijelz?, mely egyetlen köralakú Motometer fordulatszámmér?b?l áll.
A vázat, melyet a specialista, Glinelli épített, acélcsövek képezik, a lefelé
fordított, 38mm-es szárakból állóPaioli villához, illetve az állítható, Bitubo
Racing hátsó futóm?höz kapcsolódik.

A 330mm-es els? tárcsa

A fékberendezést egy 330mm-es els? úszó, és egy 220 mm-es fix hátsó tárcsa
alkotja, mindkett?t Nissin nyereg fogja meg. A motor készítésekor a tervez?
elég minimalista recept szerint dolgozott: nem sokat bonyolított a futóm?veken,
az els? villa d?lésszöge 23.5°, a tengelytáv 1138mm, és a száraz tömeg csupán
85 kg.
A motor alapanyagait nézve, az egyik f? probléma az esetleges szériatermelésre
való adaptációkor – amint azt maga Totti is kifejtette – az ár lesz, melyet
a piaci igényekhez kell igazítani.

www.motonline.com

ugrás fel