EST. 2002

A Cub volt, a Cub van, a Cub lesz

A Tokió Motor Show-n két új Honda Cub-modellel találkozhatnak a kilátogatók, de hasonló nevük ellenére különböz?bbek már nem is lehetnének.

Az EV-Cub koncepció a Cubok jöv?jét reprezentálja. Meghajtásáért két darab, a kerékagyakba integrált elektromotor felel, az áramellátást szolgáltató akkumulátor pedig valahol odabent, a klasszikus formákat idéz?, de mégis a végletekig modernizált formájú idomzaton belül csücsül.

Az elektromos, két kerék meghajtású EV-Cubon érdemes észrevenni a masszív, és ezért darabszámra szokatlanul kevés küll?ket, és koncepciómotor létére a tükrök meglétét – utóbbival a modell mindennaposságát kívánják sugallni, már most, koncepció korában is. Hamarosan, reméljük, a szalonokban láthatjuk viszont.

Az EV-Cubról, koncepciómotor lévén nem sokat tudhatunk egyel?re, de az már biztos, hogy a közeli jöv?ben, talán már 2011-t?l piacra kerülhet, ha a fogadtatása megfelel?en pozitív lesz, valamint ha az elektrotechnikát sikerül id?ben annyira kiforrottá és szériaéretté varázsolnia a Hondának, hogy az képes legyen szavatolni a Cub névvel az évtizedek alatt eggyé vált megbízhatóságot és alacsony költség? üzemeltethet?séget.

A másik kiállított Cub-modell forgalmazását ellenben talán már idén megkezdik, de egyel?re csak Japánban.

A becsületes nevén Super Cub 110-ként becézhet? motorocska az 1958-as, a Hondát hódító útjára indító (értsd: utolérhetetlen sikeressége miatt hatalmas profitot termel?) uhr-Cubbal mutat igencsak közeli rokonságot, de természetesen odabent egy, az akkorinál sokkalta korszer?bb, benzinbefecskendezéses, a modern környezetvédelmi normákat messze alulmúló er?forrás csetteg.

ugrás fel