Kezdőoldal Teszt A favorit Honda CRF 450 R

A favorit Honda CRF 450 R

A fejlesztésben a nagyobb hangsúlyt a már tavalyi év meglepetés motorja a HONDA CRF 450 kapta. Az elmúlt szezon sem volt a modell számára eredménytelen, hiszen az amerikai supercross bajnokság 13. futamán Pontiacban Nathan Ramsey gy?zni tudott, ami óriási siker volt, mert a nagy bajnok Carlmichael-t utasította maga mögé és a bajnokság végelszámolásánál 6. helyen végzett. A világbajnokságon Andrea Bartolini képviselte a Honda négyütem? szineit és a bajnoki sorozatban két bronz érmet sikerült megkaparintania és az olasz válogatott tagjaként megnyerték a csapat világbajnokságot.

Az elmúlt év bizonyította, hogy a CRF nagyon jó alap az eredményes versenyzéshez, ennek ellenére a mérnökök a tökéletességre törekedve számtalan változtatást hajtottak végre a 2003-as modellen. A változtatások sikerességét menetpróbánk is igazolta és az sem mellékes, hogy a nagy európai összehasonlító teszt gy?ztese is az új négyütem? Honda lett.


A CRF 450 egyedülállóan fejlett négyütem? motorját a keskeny, aluminium ötvözet?
twin-spar váz öleli át, mely a motor magabiztos irányíthatóságát biztosítja, hirtelen
kigyorsítások esetén is, el?re vetítve ezzel a négyütem? motocross pilóták és
versenyz?k teljesen új generációjának egyeduralmát.

A modell sikerességének receptje
a rengeteg fejlesztés és változtatás amik a következ?ek:

Az Er?forrás:

A nagyobb alacsonyfordulatú teljesítmény és nyomaték,valamint az egyenletes alapjárat elérése érdekében megváltoztatták a vezérlés idejét és a szelepnyitás id?tartamát.A rendkívül érzékeny síktolattyús FCR karburátor is átesett egy finomhangoláson.Módosult a légsz?r?ház a jobb,egyenletesebb feltöltés érdekében,amely gyorsabb gázreakciókat eredményez.A könny?fém titán kipufogó leöml?csonk az 50 mm-rel rövidebb aluminium kipufogódobba torkollik a könnyebbsúly és a precízebb reakciók érdekében.Az új kuplungszerkezet tehermentesít? agya csökkenti a hátsó kerékre jutó rángatásszer? terhelést,er?s kigyorsítások esetén.Az áttételeket és a váltómechanizmust módosították,a gyorsabb m?ködés és a hosszabb élettartam érdekében.

A Futóm?:

A keskeny,aluminium ötvözet? twin-spar váz el?nyei a következ?ek:a meger?sített elsö-alsó cs?váz a biztos kanyarodást,a kisebb utánfutási szög a gyorsabb reakciókat,a fels? motorfelfüggesztési pont pedig a jobb els? tengelyterhelést és irányíthatóságot tesz lehet?vé.Az els? villa hosszát 10 mm-rel megnövelték,a jobb kezelhet?ség és az üt?dések és ugrások egyenletesebb csillapítása érdekében. Megváltozott a hátsó lengéscsillapító,más lett a rugó karakterisztikája és a csillapítás is hatékonyabban állítható.Az üléspoziciót 7 mm-rel megemelték a kormány 3mm-rel elöbbre került a jobb ergonómia érdekében.Ez a változás kényelmesebb vezetést tesz lehet?vé.A sebességváltókar hosszát 10mm-rel megnövelték.Még a lánc zajcsillapító anyaga is változott.
A el?z? évi modell kit?n? alapjai és a friss változások összessége tette az új CRF 450 –es Hondát kategóriájának gy?ztesévé.

Bitti