EST. 2002

A háromkerek?ek királya: TriRod F3 Adrenaline

A Projekt M85 –a szó szoros értelmében vett- motorbicikli után folytatjuk azon motorkerékpár-szer? járm?vek bemutatását, melyek valami újat, valami extravagánsat hordoznak magukban; ám gyakorlatilag semmire nem használhatók. Háromkerek? koncepcióval próbálkoztak már sokan, legkurrensebbnek a Piaggio MP3 szériagyártású robogóját említhetjük, mely az eladási statisztikák képében szépen mutatja, be tudja váltani a hozzá f?zött reményeket.

Egészen más a helyzet a TriRod esetében. A cég nem egy praktikus eszközt akart létrehozni, ami menetstabilitásával, esetlegesen azzal a bizonyos plusz extra kerékkel próbálná megfogni a bátortalanok szívét. Egy frászt…! Mélyet merítettek a technikai-megalománia nev? összetev?b?l, és gyakorlatilag egy Forma1-MotoGP hibridet skicceltek a tervez?asztalra. Verseny gátlók, felfüggesztések a formula1 világából, karbon panelek, króm alkatrészek, három bitang kerék és 1960 köbcenti. Ez tömören az F3 Adrenaline.

„Egy egészen új, radikális motort akartunk létrehozni, mely eddig nem tapasztalt vezetési élményt adhat a vállalkozó kedv?eknek. Ebben a járm?ben alapvet?en a Forma1-es versenyhabitus, a motorkerékpár gyártásból vett tapasztalat és az ?rhajózásból ismert technika keveredik.” –mondja ezt Robert Miller, a cég igazgatója. Az er?forrás egy légh?téses V-twin, benzinbefecskendez?s JIMS Twin-Cam motor, 1.960 köbcentis volumennel. Egy 6 sebességes váltó közvetíti az er?t a hátsó kerékhez, melyen egy 325-ös Pirelli abroncs feszül. 325… Három számjegy szorosan egymás után írva, mely minden reményt destruál fejünkben, ami a dönthet?séghez f?zött volna gyengéd szálakat. A shoppingolóknak egy örömhír: elektromos rükverc is van a kicsikén, megkönnyítve ezzel a parkolást a tömött plázák el?tt.

Dupla, hajlított leng?karok, melyek könnyedén birkóznak meg a bevállalós kanyarokban mutatott nem ritkán 1G-s hatással, ezekhez teljesen állítható Penske versenygátlók csatlakoznak. A hátsó rugózás a már kijárt ösvényen halad, leng?villához kapcsolódó rugóstag végzi a dolgát. Az egész konstrukciót egy cs?váz tartja egyben, a hozzá kapcsolt tartó funkciójú alkatrészek alumíniumból készültek.

És így fest m?ködés közben

A járgányra egyébként ketten is felpattanhatunk, mivel kétüléses; a kevésbé részer gondolkodásúaknak 2008 els? negyedévében jelenik meg egy kicsit túrásabb változat, mely a büszke X-Plor nevet viseli majd. Aki megéhezett egy ilyen szörnyetegre, már törheti is a malacperselyt, a fullos Adrenaline 54,995 amerikai dolcsiba, a túra pedig 34,995 zöldhasúba kerül. Emellett szinte biztos, hogy nem egyszer, és nem ötpercre kell majd sorba állni a forgalmi csináltatásánál…

ugrás fel