Hirdetés
Kezdőoldal Teszt A szélcsatorna ördöge

A szélcsatorna ördöge

Hirdetés

Kényelemi szempontok:

Mind a plexi, mind az el?tét-fóliák egyetlen mozdulattal levehet?ek, és cserélhet?ek. Praktikus, és gazdaságos megoldás, hogy a motorosnak elég mindössze egyetlen plexit magával hordania, mert a cserélhet? fóliák minden felmerül? igényt kielégítenek, ugyanakkor tárolásuk is sokkal kevesebb helyet foglal. Az átlátszó, füstszín? vagy sötétített fóliák gondoskodnak a páramentesítésr?l, a szem UV-védelmér?l és a napszemüveget is helyettesítik. A fóliák moshatóak, de cseréjük is mindössze tized annyiba kerül, mintha magát a plexit kellene cserélnünk.

A legfontosabb kényelmi szempont a sisak igényes bels? kialakítása, amelyhez jó min?ség? anyagokat használtak. Az igényes kialakítás nem csak a homlok, a fül, az áll és a tarkó meglep?en kényelmes illeszkedését jelenti, hanem azt is, hogy a bels? szell?zés nyílásai és járatai is a bélésbe vannak integrálva, így nem közvetlenül a fejet éri a beáramló leveg?. Ezen kívül a teljes bélés könnyed mozdulatokkal kivehet?, így könnyen tisztítható illetve cserélhet?, ugyanis az XS-t?l az XL méretig gyártott sisakokhoz különféle méret? és kialakítású bélések választhatóak egyéni igények szerint. A sisakon alkalmazott, a legbiztonságosabb kötést biztosító dupla-D csat könnyen nyitható és teljesen meghibásodás-mentes megoldást nyújt.

Aerodinamikai tulajdonságok:

A sisak talán legnagyobb el?nye a kiváló aerodinamikai kiképzése, aminek köszönhet?en méltán elismert a versenykategóriában. Szélcsatornában fejlesztett légterel? ívei kiemelked? mozgásstabilizálást lesznek lehet?vé nagyobb sebesség mellett is, mind oldalirányban, mind pedig függ?legesen. A kényelmes, és rendkívül stabil érzést fokozza a sisak könny?sége (mindössze 1623 gramm). Az aerodinamikai kiképzés azonban nem csak a stabilitást szolgálja, hanem egyben gondoskodik a szell?z?lyukak körül fellép? turbolens áramlatokról, minek következtében a sisak bélését folyamatosan több járaton keresztül járja át a leveg?: a fejtet?n, a homloknál, a fülek mellett és a plexi el?tt is. A plexi el?tti légáramlat megakadályozza a párásodást, anélkül hogy az arcb?rt és a szemeket ingerelné. A szell?zést biztosító nyílások ugyanakkor oldalanként is külön nyithatóak és zárhatóak. Tesztek sora ismerte el, hogy a sisak a legnagyobb kánikulában is képes folyamatosan és hatékonyan megforgatni a leveg?t a bélésben. A bels? légáramlatok ugyan növelik a sisak zaját, de az ennek ellenére sem tartozik a zajos sisakok közé, a küls? szélzajt pedig a fels? részen kiképzett hullámtör? ívek csillapítják hatékonyan. Meglep?, hogy a sisak precíz aerodinamikai kiképzése nem követelt kompromisszumokat a design területén sem, a sisak ezáltal talán még stílusosabb és markánsabb vonalvezetést kapott, ráadásul az egyes merevít? elemek is szolidan illeszkednek a légterel? ívek mögött.

Egyéb finomságok:

Az általunk bemutatott OGK FF-3 sisak ugyan a legszélesebb körben használható, de a stíluskövet? motorosok kedvéért megemlítjük, hogy az OGK kínálatában külön megtaláltatók a robogósok, a krosszosok, a speedesek és a túrázók igényeit legjobban kielégít? sisakok. A színválaszték a szolid mono-színekt?l a replikákig terjed, nem adva okot semmilyen panaszra.

Az OGK sisakjai természetesen megfelelnek a legkorszer?bb európai szabványnak (EC2205), min?ségi tartósságuk pedig a korszer? sisakok követelményeinek. A gyártó ennek megfelel?en 5 évig garantálja, hogy a sisak meg?rzi kiváló tulajdonságait. Az általunk bemutatott el?nyöket neves külföldi szaklapok sora hangsúlyozza, kiemelve, hogy az OGK esetében nem extrák halmozásáról van szó, hanem arról, hogy a sisakok egyes elemei tökéletes rendszert alkotnak egymással.
Lehet ennél többet elvárni egy sisaktól?

Deme