EST. 2002

A technika ördöge most sem aludt

Gy?rfi Alen el?ször állhatott fel a gyorsasági motoros világbajnokság 125-ös kategóriájának rajtrácsára. A kicsi, de annál lelkesebb csapat rengeteg dolgozott a futamot megel?z? éjszaka, hogy megszüntessék az Aprilia futóm?vének a hibáját. A probléma az volt, hogy az els? rugóstag teljesen összeült, ám hiába keményítettek rajta az edzések során a helyzet nem javult. A szerel?k elemezték a telemetriát, majd változtattak az els? villaszögön. A bemelegítésen azonban Alen arról számolt be, hogy a kanyarokban továbbra sem tud fordulni a géppel. Alen a starthoz már nagyon idegesen állt fel, ugyanakkor lehetett rajta látni, hogy teljesen kizárja a külvilágot és csak a versenyre koncentrál.

A rajt a körülményekhez képest nem sikerült rosszul. Ami hátrányt az indulásnál begy?jtött, azt a féktávon ledolgozta. Az els? néhány körben folyamatosan gyorsult a magyar versenyz? és megjavította addigi legjobb köridejét. A futóm? azonban változatlanul hátráltatta a kanyarokban és mivel nem sikerült eltalálni a megfelel? beállítást, a gumikat nagy mértékben megterhelte, így azok id? el?tt kezdtek el fogyni. Ennek ellenére hozta a 2’10-es köröket és minimális kilengéssel folyamatosan tartotta a tempót. Miután Mattia Pasini technikai hibából kifolyólag visszacsúszott a mez?ny végére, így a pályán Alen összetalálkozott vele. Csoda persze nem történt, de ha közelebbr?l is megnézzük a részid?ket, akkor láthatjuk, hogy Alen csupán fél másodperccel volt lassabb a pálya utolsó szakaszán, mint a többszörös világbajnoki futamgy?ztes olasz. Két körrel a vége el?tt már kezelhetetlenül csúszkált az Aprilia Alen alatt és a bajoknak is még nem volt vége.

‘Tudtam, hogy nagyon nehéz verseny elé nézek. A futóm?vel egész hétvégén gondjaink voltak és attól tartottam, hogy a versenyen sem kímél majd meg a pattogástól. A rajt után még néhány körön keresztül tudtam gyorsulni, de aztán gyorsan szétdarálódott a gumim. A kanyarokban folyamatosan csúszkáltam és nem sikerült a kigyorsításoknál id?ben rátennem a gázt, mert állandóan kisodródtam. Két körrel a vége el?tt hallottam, hogy kihagyott a gyújtás, majd elkezdett dadogni a motor, végül annyira lelassultam, hogy jobbnak láttam kiállni a boxutcába, mert biztos megállt volna a gép a pálya közepén. Nagyon csalódott vagyok, hogy nem sikerült befejeznem és nem sikerült megmutatnom, hogy mit tudok. Remélem, hogy a következ? alkalommal nem hátráltat majd ennyi technikai hiba.’

Budur Gabriella

ugrás fel