Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató A Triumph története / 1. rész

A Triumph története / 1. rész

Hirdetés

A Triumph 1902-ben készítette az els? motorkerékpárt és a 20-as években
már a világ vezet? motorkerékpár gyártói közé tartozott. Ezt a pozíciót az angolok
a 60-as évek végéig tudták tartani, ezután mindenképpen visszaesés következett.
1990-ben vadonatúj modellekkel sikeresen tért vissza a márka a motorpiacra.

A Triumph eredete 1884-re a Németországból Angliába bevándorolt Siegfried Bettmannra
vezethet? vissza. Egy évvel kés?bb az eszes üzletember kerékpárok eladásával
kezdett foglalkozni, és 1886-ban már levédette a Triumph logót.

1887-ben az üzletmenet megengedte, hogy a német származású mérnököt Mauritz
Schulte-t alkalmazza. Egy évvel kés?bb Bettmann egy kis üzemet vásárolt Coventryben,
amely akkoriban az angol kerékpárgyártás központja volt. A kerékpártól a motorkerékpárig
most már csak egy kis lépés vezetett. Mauritz Schulte valósította meg ezt az
ötletet, és 1902-t?l megkezd?dött a Triumph motorkerékpárok gyártása.

Az els? saját hajtóm?vel gyártott Triumph mégis csak 1905-ben, a motorpiacra
lépés után három évvel készült el. A 363 ccm-es egyhengeres négyütem? motor
teljesítménye 3 LE volt.

A következ? években a Triumphnak jól ment, de mint a többi angol motorkerékpár
gyártó, a Triumph is nagy léptekkel haladt el?re. 1907-ben a ‘Zöld-Szigeten’
már több mint 60.000 motorkerékpárt jegyeztek, és el?ször rendezték meg a Man-Szigeten
a ‘TT’-t (Tourist Trophy). A második és harmadik helyen természetesen
egy Triumph végzett! A ‘TT’-t 1908-ban Jack Marshall nyerte Triumph
motorkerékpárjával.
Semmi sem bizonyítja jobban a Triumph masinák megbízhatóságát
és tartósságát, mint a következ? fél évszázad szenzációs sorozatgy?zelmei, amelyeket
nem csak a ‘TT’-ken szerzett. A gyors motorkerékpárok sikereivel,
könyveket lehetne megtölteni.

Az els? világháború kitörése után hadieszközök gyártására állt át. Ebben az
id?ben a Triumph már a legjelent?sebb motorkerékpár gyártó volt Angliában és
így több mint 30.000 katonai motorkerékpárt szállított. A háború után a Triumph
gazdasági eredményei továbbra is jelent?sen emelkedtek.

A Coventry üzem 3000 dolgozót foglalkoztatott, akik egy hét leforgása alatt 1000 egyhengeres két-
és négyütem? motort gyártottak 98 és 500 ccm hengerürtartalom között.