EST. 2002

A Volkswagen motorozna?

Legalábbis ez sejthet? abból, amit az elmúlt egy hónapban m?velt a német autógyártó óriás: el?ször is körbeszaglászott a Suzukinál, igen, annál a Suzukinál, aki, ha nem is a legnagyobb a japán gyártók közül (de majdnem), viszont túlságosan éget? financiális gondjai biztosan nincsenek, válság ide, válság oda.

Szóval a Volkswagen settenkedik tovább, hiszen a japánok nem látták szívesen. A Suzuki-deal nem jött létre, egyel?re nem kell tehát Volkswagen robogóktól tartanunk. ‘Sebaj! – mondhatta magának a VW els? embere és a legendás Ferdinand Porsche unokája, Ferdinand Piech – Van itt még jól cseng? nev? motoros cég dögivel, mi meg tele vagyunk kemény valutával, valaki csak beadja majd a derekát!’ – merthogy a Volkswagen motort akar, és ha valamit egyszer a fejébe vett…

‘Ja woll, die piros farbe maradhat, de a logót cserélni mussen VW logóra!’ – Ferdinand Piech várható szavai közvetlenül a Ducati felvásárlása után…

A VW csoport euró-csilliárdjainak valóban nehéz lehet ellenállni, f?leg ha a saját kassza éppen porzik. Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Audi, Seat – nem kis nevek az autógyártásban, egy dolog pedig még közös is bennük: már mind a VW tulajdonában vannak. Ezzel nem újat szerettünk volna mondani, mindössze ebb?l a közismert tényb?l kiindulva sugallni: egy Ducati nagyságú vállalat felvásárlása nem jelentene túl nagy terhet a VW-pénztárca számára.

A nagy kérdés azonban az, hogy a Ducati akarja-e a VW-házasságot – vagy hívjuk inkább rabszolgaságnak? – hiszen ?k azok, akiket látszólag a gazdasági válság eddig nemigen érintett meg. Ha tippelnünk kellene, mi a VW-Ducati egybeforrás ellen voksolnánk, hiszen gondoljunk csak az Úr 1985-ik évére, amikor is Borno Paginale valóban nyakig ült az adóssági szószban, és amikor a VW meglépte els? lépését a felvásárlás felé. A VW akkori ajánlatának részletei természetesen nem lehetnek ismertek, de tény, a Ducati akkor lekoptatta a németeket, és inkább maradtak a béka feneke alatt, de függetlenül. De bejött nekik, kis segítséggel átvészelték a nehéz id?ket, és azóta a csúcson vannak, mondjuk ki megint, függetlenül.

Hogy mi lesz a VW terveivel, hogy kik a további kiszemelt áldozatok, és f?leg, hogy a Ducati hogyan fog reagálni (merthogy ezt még nm tudjuk), még senki sem sejtheti, de ha valóban egy nagy múlttal rendelkez? olasz motorkerékpár gyárra fáj a foga herr Piech-nek, tessék a következ? telefonszámot feltárcsázni, hátha tudnak segíteni: +39 0332 254-712. A szám, kedves Ferdinand, Olaszországban fog csörögni, a Varese melletti Schirannában, és valószín?leg úgy szólnak majd bele: „MV Agusta, Pronto!”

ugrás fel