EST. 2002

A Yamaha er?ltetné a kétütem? vonalat is

Nagyot fordult a világ Iwatában, legalábbis a tervez?asztalok körül biztos. Nem tudjuk, milyen csoportterápián tartják a hangvillás mérnököket, de elkapták a fonalat az utóbbi id?kben. Nem, nem a kiváló R sorozatról, nem is a többi szuperjó, kezesbárány utcai gépr?l beszélünk, biztos mindegyik tisztességgel teszi a dolgát, azonban az utolsó egy hónap Yamaha történéseibe némi életkedv és pikantéria is került. Június negyedikével lezárult a vémaxos hacacáré, nem mindennap jön ki közel kétkilós naked közúti használatra – és most nem a köbcentik számára gondoltunk. Kell ilyen is, izgalmas, az értelemr?l nem végeztek közvéleménykutatást, és talán jó is ez így… lehet, a végén még leszavazták volna, pedig van helye a világban.

Mint ahogy az új skicceknek is, amik becsületes terjedési rátával haknizzák körbe a világot. RD és TDR. Az öt bet? huszonkét év történéseit öleli fel. Majd’ negyed évszázad, és megannyi klasszikus modell, ami a két sorozat alapkoncepciójából látott napvilágot. Ehhez nyúl most a Yamaha – a pletykák szerint -, és úgy néz ki, nem akarják korcsosítani a fajtiszta legendákat: minek ide négy ütem, ha elég a kett? is? Az Euro normákat kis fejleszt?i okosságokkal már teljesíteni lehet a kétütem? gépekkel is, így a due tempi hívei megélhetik még egy-egy darab reinkarnációját.

A kialakítás, az üléspozíció nem sokat változott. A huszonegyedik század marketingese szeret mindent elnevezni, mindennek kis külön skatulyát nyitni az égbolton. Amit akkoriban szöcskének hívtak, azt most supermotardnak kategorizálja emberünk, legyen így, a név továbbra is TDR. Az RD-ben egy új, könnyed, ámde mégis vad naked képét látjuk, ami keskeny építésével nem csak a hétköznapok, de a pályanapok mérges meglepetése is lehet, f?leg ha számba vesszük, hogy a 350 köbös kétütem? felépítmény FZ6 közeli teljesítményt gangol rá a flaszterre. A két koncepciót, ha egyáltalán létezni fognak, valószín?leg azonos er?forrás mozgatja majd. A 6000 euro közeli ártól kicsit borsódzik a hát, de a mai világ drága, ezt tudjuk. Egyeseknek fejfájás, másoknak messiás lehet az RD vagy akár a TDR újjászületése, már csak egy kérdés maradt. A CB400-on tanult friss „A” jogsisok hogyan tudnak elbánni egy sokat forgó, magas fordulaton agresszíven er?t leadó kétütem? motorral? Önök szerint?

ugrás fel