EST. 2002

Aprilia Caponord Rally

Az Aprilia, hagyományosan az öltöztetés-vetk?ztetés nagymestere, és az utóbbi
id?ben nagyon ihletettnek és egyre kreatívabbnak t?nik. Igaza lehet, minden
nemzetközi bemutató vagy vásár kit?n? alkalom, hogy bemutasson ‘valami újat’,
miután az RSV levetk?zött, hogy Tuonó-vá váljon, íme, itt van az új ruhába bújt
Caponord. A modell a ruházaton túl magára öltött egy csomó kiegészít?t és más
hasznosságot, most úgy néz ki, mintha kifejezetten sivatagi portyákra tervezték
volna.

A beavatkozások lényegretör?ek voltak. Az alumínium váz változatlan, a felfüggesztések
azonban vadonatújak. Az els? villa ugyancsak Marzocchi-gyártmány, 50 mm-es szárakkal
(ez a kategória legnagyobbika), de a technikai megoldás inkább a cross-egységekre
hajaz. Végre megjelenik a hidraulikus szabályozás, száranként elosztva (kompresszió
a jobb, visszagátlas a bal oldalon). A hátsó rugóstag is teljesesen más történet,
mint a normál Caponord esetében; ezúttal egy új Sachs szeparált nitrogén-tankkal.
A gyönyör? az új felfüggesztések kapcsán, hogy általuk a Caponord ‘megkönnyebbült’;
valóban, a rugóút elérte a 200 mm-t.

Ez természetesen megemelte a nyereg magasságát is. Az ülés 888 mm-es magassága
érzékenyen érintheti azt, aki nem kifejezetten nyakigláb… egyébként magát a
nyerget is átszabták, az új modell esetében a vezetés jóval komfortosabb, s
a járm? könnyebben ellen?rizhet? terepen való közlekedés esetén; sokkal könnyebb
például ül? vezetésb?l felállni. A nyereg még mindig két részb?l tev?dik össze,
azonban a két rész egy magasságban van, így az ember kényelmesebben helyezheti
át a súlypontját. Változott a kormány is (bikonikus felosztású, alumínium, akár
a Tuonoé), és a lábtartó nagyobb tapadást kínál.

A motor teljesítményét tekintve nem történt változás: 98 LE, 95 Nm, akár a
standard Caponordnál. A Rally katalizátorát Lambda-szondával látták el, és inox-acélból
készült hajtóm?vel. A motor egyébként sokkal jobban kezeli a motor számára ‘nehéz’
helyzeteket (pl. nullsebességb?l való indítás), mint el?de, cserébe azonban
le kell mondanunk néhány km/h-ról, ami a végsebességet illeti. Jó cserének t?nik,
ha utánagondolunk, hogyan is fut a Caponord standard…

Tudva, hogy sorsa a por, homok és kövek közti élet, az Aprilia tervez?i alaposan
végiggondolták a Rally védelmét. A fenékalj körül egy acélváz fut, a motor alá
pedig egy plusz alumínium ütésfogó lemezt helyeztek. A figyelmesebbek azt is
észrevehették, hogy a Rally szélvéd?je is megváltozott. A kéztartók a kormányhoz
tökéletes off-road-stílusban illeszkednek; ezen nüanszoknak köszönhet?en az
Aprilia Caponord Rally ütésvédelme és terepen való megbízhatósága ötöst érdemel.

Javult ugyanakkor a fékrendszer is, mivel az els? féktárcsák (még mindig 300
mm-esek) a Rally esetében ráadásul úszó ágyazásuak. A középs? állvány és az
oldalsó alumínium táskák (40 literes ?rtartalommal) szériatartozékok.

A Rally mellé kiegészít?ként választható a hátulsó csomagtartó láda (110 literre
növeli a szállítókapacitást), fényszóró set, kavicsfogó rács az elüls? fényszórónak
és GPS. Egyel?re nem tudni pontosan, mikor kerül piacra az Aprilia Caponord
Rally, és az áráról sincs információnk.

ugrás fel