EST. 2002

Quad azonosító tábla

Olvasói levél.

Üdv!

Örömmel látom, hogy a motorinfo.hu próbálja az ‘alulról szervez?d?’ motoros programokat támogatni. Nos, néhány barátunkkal – megelégelve az eddigi álságos helyzetet – próbáltunk megoldást találni a quadok helyzetének tisztázására, és összegy?jteni azokat, akik a quadot nem feltétlenül a környezet rombolására, pusztítására használják

Íme a témaindító hozzászólás:

‘…Fura gondolatom támadt minap: (vigyázat hosszú lesz 🙂 Épp arról beszélgettünk, hogy néhány quados ugyan rendszámmal vette anno a gépét, de épp azért, hogy kevésbé ellen?rizhet? legyen, anélkül járkál, és csak a hitel miatt tartja meg a rendszámot… Olyannyira jó ötletnek találtam, hogy érdemes volt továbbgondolni: Ha már az állam nem ‘engedi’ hogy a kasszát gazdagítva, hivatalosan felel?sséget vállaljunk, kezdjük mi magunk a felel?sségteljes quadozást, és járjunk elöl a példával! Amire gondoltam: egy rendszám méret? (de arra véletlenül sem hasonlító!) egységes regisztrált jelzés : ezzel vállalja a tulaja, hogy ugyan hivatalból nem kapott közúti jelzést, mégis magatartása, viselkedése okán vállalja hogy azonosítható legyen. Ezt a sorszámot egy rejtett helyre beütnénk a vázba is , így a lopott quad is nehezebben eladhatóvá válna! Másrészt, ha esetleg többszáz ilyen tag akadna, talán valamelyik f?-f? vezet?nknek is eszébe jutna, hogy sokszázszor (ezerszer) 80-150 ezer forint regadó az mennyi lóvé is… Ha sz@r gondolat nyugodtam jöhet a bírálat, ha OK, akkor megteremtem a hátterét (tervezés+gyártás, hirdetés stb…) Ennyi voltam. ‘

Quad, KRESZ

Négy kerék (hány szoba és hány gyerek?), nulla rendszám. Vagy mégis? Nézzük, hogy mit mond ki a KRESZ.

Ha a gépjárm? össztömege meghaladja a b?vös 550 kg-ot, és négy kerékkel rendelkezik, akkor az személygépkocsi . Csakhogy a quadot a jog nem sorolja a járm?vek közé. (A kézikocsit és a Bagaméri fagylaltos triciklijét igen.) Ha viszont nem járm?, akkor nem adható ki rá rendszám.

Jellegéb?l fakadóan a quad nem is egy aszfaltbetyár, de ha valakinek ellenállhatatlan vágya van arra, hogy egy ilyennel menjen le a trafikba, akkor egy kis utánajárással el tudja intézni .

A következ? papírokkal kell rendelkezni:
kérelem , hogy az illetékes felügyelet a quad egyedi forgalomba helyezését engedélyezze,
igazolás a gyártótól vagy a forgalmazótól , hogy a fék, világítás, futóm? az EU jogszabályoknak megfelel.

Ezt az utóbbi papírt nem értem. Ha nem járm?, akkor mért kell a járm?vekre vonatkozó rendeleteknek megfelelnie? Ha meg megfelel, akkor miért nem járm?? Mindegy.

Ezután vizsga (mintha járm? lenne) és utána ki lehet váltani a ‘P’ rendszámot . Vezetni viszont csak bukósisakban lehet, és csak a nagy ‘A’-s jogsival . Azért bukóban, mert nincs biztonsági öve. Azért motoros jogsival, mert könnyebb, mint 550 kg. Ha egy óriás quadot találunk, amelyiknek a megengedett legnagyobb össztömege meghaladja az 550 kg-ot, akkor viszont csak B-s jogsival vezethetjük. A1 vagy A korl. jogosítvánnyal még az 50 cm3-nél kisebb quad sem vezethet? .

motorinfo.hu, 2004. május 27.

A fórum elérhet?sége: http://forum.sg.hu/listazas.php3?azonosito=quad&id=1134668822

Azóta a dolog kin?tte magát, és b? 30 f?s lista gy?lt össze, egyetlen fórumon, pár nap alatt. Mivel ilyen kedvez? visszhangra talált, szeretnénk minden quadoshoz eljuttatni az üzenetet, hátha elérünk valamit.

kutya

ugrás fel