EST. 2002

Arai RX-7 by Mike Tamás

Szöveg: Benk? Zsolt Fotó: Mike Tamás, Benk? Zsolt

Mike Tamást mindenki csak úgy ismeri, mint a hazai versenyz?k (legyen az autó, vagy motor) házi dizájnerét, pedig nem csak sisakfestéssel foglalkozik a Mester: repertoárjában megtalálható az autótól kezdve, a motorokon át, az elektromos gitárig (ízelít? a galériánkban) szinte minden. Nem ragad le egy stílusnál, mindig valami újdonsággal áll el?, még az ötlettelen klienseknek is kitalál valamit: a szerény képzel?er? tehát ne tartson vissza, ha valami egyedit szeretnél festetni a M?vész Úrral.

Nem akartam ?t meger?ltetni ezzel, ezért most is én vittem neki a konkrét dizájn-terveket. A sisak alapját képez? fekete-sárga színösszeállítás, olyan, mint a [motorinfo]-s Hondarázs: nem szerettem volna elrontani egyetlen más színnel sem, ezért az alapkoncepcióban ez a két szín dominált. Aztán kitaláltam, hogy eddig az összes sisakomon volt UV sárga szín és ez egyébként is nagyon tetszik – arról nem beszélve, hogy könnyen felismerhet?vé teszi a sisakot.

Ennek a tervnek a megvalósításához találtam a Motoroázis egyik polcán egy leértékelt fekete ARAI RX-7 Corsair típusú sisakot, ami azért árválkodott ott, mert a magyar lakosság fejmérete nagyon elenyész? mértékben XS-es. Nekem pont ekkora bukó kellett az Araiból, olyan, mintha a fejemre öntötték volna.

A rajzot, amit készítettem hozzá egy tábla csoki elmajszolgatása mellett a csoki papírjára jegyeztem fel. Azon találtam ki ezt a karomszer? alakzatot, amit az UV szín? festékkel készített el Tomi. Ehhez el?ször teljesen sárgára kellett festeni az egész bukót, persze az egyszín? fejvéd? mattra csiszolása után.

Ezután került rá a karom-maszkolása, amit szabad kézzel rajzolt meg a Mester, majd egy szikével gondosan körbe vágta a formát. Most már jöhettek rá a darázs csíkok, ahogy a Darazsam sárvéd?jén megfigyelhet?. A fújás után ezt a színt is ugyanúgy kellett maszkolni, és kivágni, mint azt a karomnál már láthattátok.

Az egész koncepciót feldobtuk a Motoroázis logójával, ami az Arai embléma vonalát követi alulról. A sisak hátulján található motorinfos figura elkészítése (az iwiwen megnézhetitek: www.motorinfo.hu club) következett, aprólékos munkával egy másik grafikus, Zaka tervei alapján rajzolta meg szabad kézzel Tomi. Az említett grafikus munkáit a www.zaka.hu oldalon találjátok. Ezt kés?bb a Hondarázs színeire varázsoltuk át, hogy ne legyen benne semmi kék szín.

Ezt követ?en már csak a méhsejt sablonjának elkészítése, ragasztása, fújása volt hátra, no meg a bukó alapszínjét képez? fekete, majd a maszkok eltávolítása után már csak a lakkozás következett. DE, hogy ne legyen szegény Tomi dolga túl könny?, kitaláltam a www.paintwithpearl.hu oldalon megrendelhet?, lakkba keverhet? porból szeretnék egy kicsit rá, hogy csili-vili legyen, ha rásüt a nap. Ez úgy feldobja az egészet napfénynél, mintha egy teljesen más sisak lenne. Most ett?l a kis újítástól tetszik a legeslegjobban.

Amikor mentem érte, nem tudtam kivárni, hogy Tomi kiérjen vele a m?helyt?l a kapuig: szóltam neki, hogy vegye ki a zsákból, hogy lássam milyen is lett messzir?l.

Ugye nem is olyan egyszer? egy ilyen egyedi dolgot készíteni? Ehhez nagy kézügyesség, gyakorlat, megfelel? felszerelés kell. Tominak mindene meg van ehhez, ha „valami mást”, egyénit szeretnétek, ami senki másnak nincs, keressétek meg bátran! ? majd tájékoztat Titeket a piszkos anyagiakról.

ugrás fel