Hirdetés

Az els? hosszútávú…

Hirdetés

Sanyi a számára teljesen ismeretlen géppel, és a lehet? legkeményebb gumival
azért elment Zsoltnak. Székely tartotta magát, és addig tempóztak, amíg megint
megfogták a Ducatit. Két magyar csapat az élen, ha kis különbséggel is, amikor
a 45. körben egy nagyobb bukás történt. Bitter rutinja most szó szerint aranyat
ért. Azonnal kijött a boxba, miközben beküldték a safety car-okat.
Gyors
tankolás, és Viktor vissza a felvezet? autó mögé. Ráadásul els?nek sorolt be,
mintha ki sem álltunk volna. Már csak azt számoltuk, Bitti teljesítette-e a
megszabott id?határt, amit a pályán egy versenyz?nek el kell tölteni. Miután
ezt az id?t túlhaladta, és a nemrég törött keze és lába sem volt a helyzet magaslatán,
úgy döntöttünk, Viktor megy végig.

A biztonsági autó kiállása után árgus szemekkel néztük a monitort. Két kör
megtétele után kiírta az eredményt, miszerint vezettünk egy perccel. Közben
a Hondára újból Végh, a Ducatira Garcia pattant fel, még a felvezet? autós körök
alatt. A hátralév? 30 kört végigimádkoztuk, bírja ki Viktor és a K3-as GSX-R
Suzuki is.
Az el?ny – ha nincs m?szaki vagy versenyz?i hiba – behozhatatlannak
t?nt.

A második helyért Jana mindent megtett, de Garcia ledolgozta hátrányát, és
biztosan jött fel másodiknak. Közben az Innodromos csapat VB rutinjának köszönhet?en
már a negyedik helyen volt, és eddig csak ?k nem kaptak kört az els? háromtól.
Végülis Viktor több mint 50 másodperces el?nnyel egykerekezett át a célvonalon.
Véghék az utolsó körben kijöttek még tankolni, úgyhogy oda lett a dobogó.

A sok nehézség után a gy?zelem leírhatatlan örömöt váltott ki bel?lünk (én
egy hétig vigyorogtam). A példa érték?en megrendezett versenyen sporttörténeti
gy?zelmet arattunk
.

A csapat tagjai: Bitter Sándor és Kispataki Viktor versenyz?k. Csucsu,
aki tankolt, Keresztes Imi, Sörös Dezs? és jómagam szereltünk. Gratulálok
a többi magyar versenyz?nek is
, akik saját b?rükön tapasztalhatták, hogy
micsoda meló egy ilyen kalandot végigcsinálni. Köszönettel tartozunk a rendez?knek,
sportbíróknak és szurkolóknak.

És ami talán a legfontosabb (azok után, hogy két VB csapatot is elvertünk),
az a hihetetlen ováció és tapsvihar, ami a dobogó tetején álló gy?ztes versenyz?párost
fogadta
.

Ha minden összejön, jöv?re Bitti és Viktor kiegészítve még egy kiváló versenyz?vel,
egy ‘A’ licences magyar csapattal részt fog venni az Endurance Világbajnokság
valamennyi futamán
. Legalábbis err?l álmodunk, és mint ahogy mondani szoktam,
aki nem mer álmodni, az nem is tudja megvalósítani álmait.

Szabó Bregyó

Fotó: Kispataki, Séra László