Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Az F1 designer-legendája MotoGp-re vált

Az F1 designer-legendája MotoGp-re vált

Hirdetés

Az angol úriember nevét Grand Pix autók tervezésével tette ismertté olyan nagyhír?
csapatoknál mint a McLaren és a Ferrari, de a Formula 1-ben eltöltött 35 év alatt
tervezett autót a Benettonnak, az Arrowsnak és a Prostnak is.

A korábbi világbajnok, Kenny Roberts által vezetett csapatnál ? lesz a felel?s
minden technikai kérdésben, beleértve az új Proton KR V-5 négyütem? grand prix
motor munkálatait is.

‘Rengeteg dolog van, amiben lehet még a motorokon fejleszteni’ –
mondta Barnard.
‘Nagyon izgalmas kihívás ez számomra, új lehet?ségek nyílnak, hogy egyet-mást
másként csináljuk, és általánosságban a dolgok új megközelítését ígéri. Mindazonáltal
realistán kell szemlélnünk a dolgokat. Jó alapokat kell építenünk, amelyen biztonságosan
megvethetjük a lábunkat, és így van esély az el?rejutáshoz.’

Bernard, mint az F1 legjobb tervez?je, az 1980-as években vált híressé, kreativitása
és forradalmian új gondolkodásmódja révén.

Számos újítása közé tartozik az 1981-ben a McLarenen bemutatott els? szénszálas
egytagú karosszéria, valamint az 1989-ben a Ferrarinál alkalmazott félautomata
sebességváltó, amelyet a kormányon elhelyezett karral lehetett m?ködésbe hozni.

1997-ben, néhány csalódást hozó szezon után, vált meg a Ferraritól, majd az
éppen gondokkal küszköd? Arrows és Prost csapatoknál dolgozott, míg végül az
alkatrészek mestere lett.

A szakmában azonban meg?rizte hírnevét, mint az ember, akinek remek érzéke
van az apró technikai megoldásokhoz, és a designhoz, ami alapvet? fontosságú
a motorkerékpár-tervezésben.

A csapat tulajdonosa Kenny Roberts így nyilatkozott: ‘Azzal, hogy Johnt
a motorosokhoz csábítottuk, egy újabb lehet?ség nyílt meg számára, hogy magasabb
szintet érjen el a tervezésben, a mindent átfogó szakértelem, valamint a versenyképesség
terén.’
‘Évek óta ismerem John-t, és teljesen megbízom a képességeiben, és abban,
hogy segít cégünknek és csapatunknak magasabb szintre jutni.’

Bernard nem az els?, volt-F1-es technikai vezet?, aki a MotoGp-re váltott.
Alan Jenkins, aki korábban az Arrows és a Stewart csapatoknál dolgozott, a Ducati számára tervezett egy új motort, amellyel az idei szezonban fognak el?rukkolni.
Jenkins a McLarennél Barnard munkatársa volt.