EST. 2002

Az újságírók kezeik közé kaparintották a Z1000-est

A fest?i szépség?, Kanári-szigeteki Fuerte Venturán mutatták be a nemzetközi sajtó számára a Kawasaki Z1000-esét, amelyet legel?ször, statikusan a tavalyi kölni Intermoton tekinthettünk meg. A Kawa célja egy ‘felhasználóbarát’, ugyanakkor kell?en izmos csupasz megalkotása volt, és ezt a tesztel?k egybehangzó véleménye alapján sikerült is megvalósítani. Sokat finomodott a gép, barátságosabb a vezetési pozíció, nem beszélve az el?dénél modernebb és jobban teljesít? blokk érkezésér?l. Esztétikailag is van változás: a legszembet?n?bb talán a párhuzamos, körkeresztmetszet? kipfogócsövek elhagyása a dupla, háromszöges megoldás javára.

Az Euro-3-as er?forrás 125 lóer?t bocsát rendelkezésre 10.000 percenkénti fordulatnál, a forgatónyomaték maximuma 98,7 Nm 8.200-on, mindez egyenletes er?leadás mellett a teljes fordulattartományban. A Kayaba felfüggesztések helyett Showával szerelik az új Z1000-et, a villa pedig végre hidraulikusan állítható, mindkét száron. Újak a Nissin fékei is, hullámos tárcsákkal, el?l radiálisan szerelt féknyereggel és -pumpával.

Katt.

Vezetési élmény szintjén az újságírók szemelvényeib?l az derül ki, hogy a Z sokkal kiegyensúlyozottabb lett: a futóm? egyes részei és a motor harmonikus, összeérett egységet mutatnak, a Kawasaki könnyen terelgethet? és egyb?l közel engedi magához pilótáját. A kanyarbemenetei nem darabosak, a kigyorsítások folyékonyak (igaz, nagyobb tempó mellett vett kanyaroknál a fékek illetve kigyorsításnál a villák szenvednek egy kicsit). Összességében ez a modell ‘könnyebb’ az el?djénél. A motor általános beállítása egy tudatos kompromisszum eredménye kényelem és sportosság között.

ugrás fel