Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Bajban a Ducati?

Bajban a Ducati?

A címben feltett kérdés jelenleG csak találgatás, hónapok óta keringenek hírek, amik Andrea Dovizioso és Jorge Lorenzo távozását pedzegetik.

A mostani hétvége volt a mélypont a csapatnál, és a versenyzők között is. Dovi eddig vezette a világbajnokságot de inkább köszönhette ezt szerencsének és Marquez hibáinak. A csapat egység problémáiról már irtunk, Lorenzo szerint nem tökéletes a hangulat, ettől persze még lehetne sikeres egység.

A probléma azonban továbbra is él, annyira, hogy Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse ügyvezető igazgató nyilatkozatban tudatta: „ egyre szkeptikusabb a szerződéshosszabbítást illetően”

A hírek szerint a Honda tárgyalásban van az olasz versenyzővel, és Pedrosa helyére igazolnák. Dovi versenyzett már a Repsol csapatban ( 2009,2010,2011), ahol bizonyította, nagyszerű képességekkel rendelkezik motorfejlesztési területen.

Bár tény, hogy a Honda könnyen teljesíthetné az olasz fizetési igényeit, mi mégis kételkedünk ebben az irányban. Az egyik ok, hogy a Repsol a fő szponzor és számára egy spanyol versenyző többet érhet mint egy olasz, a másik, hogy Pedrosa esetleges csapatváltásáról hónapok óta még csak pletyka sem reppent fel.

Jorge Lorenzo esete már sokkal egyértelműbb, a sikerorientált spanyol csúcsgázsiért szerződött a Ducati csapathoz. A hétvégén 100.000, többségében spanyol néző előtt küzdött a kedvenc pályáján, amiből újabb kudarc lett. Képtelen akár csak rövid időre is a rivaldafénybe kerülni, a most megjelent új könyve is csak a múlt eredményeire támaszkodik. Ráadásul a csapatnál csökkenteni akarják a fizetését és az mostani balesetnél Dovi szerint is Ő volt az egyik aki hibázott. Számára kiút lehetne egy Suzuki szerződés. Kérdés milyen összegért és feltételekkel?

A Ducati csapat is komoly döntések előtt áll, miközben szeretnék megtartani Doviziosot és Lorenzot készíteniük kell egy B- tervet. Jelenleg Petrucci tűnik logikus döntésnek, Ő ismeri a motort és gyári szerződésre vágyik, de akár Pedrosa is jöhetne ha Dovi aláírna a HRC-vel.