EST. 2002

Barcelona pénteken

Rossi a leggyorsabb 1?43.038-tel a pénteki els? szabadedzéseken, több mint fél másodperccel a csapattárs Jorge Lorenzo el?tt. Aztán az összetett éllovasa, Casey Stoner…

Negyedik id?t motorozott Randy De Puniet. Dovizioso már kívül az 1’45-ön, Hayden utolsó mért körével feljön hatodiknak, aztán Capirossi és Edwards, ez az els? nyolc.


Az egyik kedvenc pályája

Az ‘összedrótozott’ Dani Pedrosa a 14. helyen a nap után, nettó két másodpercet kapva az elejét?l. Talmácsi Gábor a Scot Hondával (#41) 1?47.654-et megy, ez 4,6 mp plusz Rossitól. Lent az id?eredmények.

1 V. ROSSI- ITA- Fiat Yamaha Team- 1?43.038
2 J. LORENZO- SPA- Fiat Yamaha Team- + 0.302
3 C. STONER- AUS- Ducati Marlboro Team- + 0.598

4 A. DOVIZIOSO- ITA- Repsol Honda Team- + 0.646

5 R. DE PUNIET- FRA- LCR Honda MotoGP- + 0.833

6 N. HAYDEN- USA- Ducati Marlboro Team- + 1.114

7 L. CAPIROSSI- ITA- Rizla Suzuki MotoGP- + 1.302

8 C. EDWARDS- USA- Monster Yamaha Tech 3- + 1.381

9 Y. TAKAHASHI- JPN- Scot Racing Team MotoGP- + 1.446

10 J. TOSELAND- GBR- Monster Yamaha Tech 3- + 1.542

11 M. MELANDRI- ITA- Hayate Racing Team- + 1.611

12 S. GIBERNAU- SPA- Grupo Francisco Hernando- + 1.640

13 C. VERMEULEN- AUS- Rizla Suzuki MotoGP- + 1.706

14 D. PEDROSA- SPA- Repsol Honda Team- + 2.005

15 T. ELIAS- SPA- San Carlo Honda Gresini- + 2.063

16 A. DE ANGELIS- RSM- San Carlo Honda Gresini- + 2.088

17 M. KALLIO- FIN- Pramac Racing- + 2.356

18 N. CANEPA- ITA- Pramac Racing- + 2.416

19 G. TALMACSI- HUN- Scot Racing Team MotoGP- + 4.616

Talmácsi Gábor nyilatkozata az edzés el?tt…:

Nagyon boldog vagyok, szinte megfogalmazhatatlan az, amit most érzek.
Felléphettem a MotoGP-ben, arra igazán nem is számítottam, hogy ilyen
lehet?ségem lesz, ilyen hirtelen így évközben. De menedzseremmel, Stefanóval
egy percig sem adtuk fel és a MOL segítségével itt tudok lenni a Scot -nál,
ennél a kit?n? csapatnál . Cirano Mularonit, a csapat tulajdonosát nagyon
jól ismerem, már 2006-ban is versenyeztem nála. Kemény feladat vár rám, de
készen állok rá. Azt gondolom, hogy a célom, csakis az lehet, hogy
megszokjam a motort és ez nem egy verseny lesz számomra, hanem egy teszt.

. és az edzés után:

Pokoli er?s a motor, fantasztikus érzés volt uralni ezt az er?t a pályán.
Annyi elektronika van a motoron, hogy olyan, mint egy ?rhajó:-) Számomra nem
volt kétség, hogy képes leszek-e megfutni a limitet, de különösen jól esett,
hogy az edzés végén rendkívül meg voltak elégedve velem a mérnökök. Persze
tudom, hogy sokat kell még tanulnom, de ahogy mondtam is , készen állok a
feladatra és már alig várom a holnapi újabb edzést.

Jó kezdés a Team Toth-nak

Mint ahogy az várható volt, a Katalán Nagydíj els? napja szikrázó napsütésben
és kánikulában telt. Jó hír ez a Gyorsasági Motoros Világbajnokság
versenyz?inek, hiszen az idei szezon eddigi futamain borús, es?s id?ben
kellett helyt állniuk. Mattia Pasini, az el?z?, mugelloi futamgy?zelmét
követ?en készen áll a további jó szereplésre és már az els? edzésen végig az
élmez?nyben motorozott. Tóth Iminek is jól sikerült a napja, folyamatos
javítás mellett állítgatták a magyar versenyz? motorját, de az edzés végén egy
nem várt anyaghiba miatt már nem tudott tovább javítani.

Mattia Pasini #75 – 4° (1.47.454): ‘Az egész edzésen a mez?ny elejében
voltunk, jól haladunk a beállításokkal, de még nem vagyunk 100%-osak. Az edzés
vége felé azonban nem sikerült tovább javítanom, nagyon meleg volt, nagyon sok
kört mentem és nem akartam ma többet kockáztatni. Mindenestre er?sek vagyunk,
már csak egy kicsit kell javítanunk a rugózáson és a motorer?n. Összességében
nagyon elégedett vagyok a mai nappal.’

Tóth Imre #10 – 18° (1.50.766): ‘Több váz- és rugózás beállítást is próbáltunk
ma, amíg sikerült egy jó kombinációt találnunk, aminek köszönhet?en nem megy
ki a motorom eleje és újra bízom az Apriliában. Nagyon sokat dolgoztunk ma. Az
edzés végén, amikor egy jó gyors körön voltam, érzékeltem, hogy valami nem
stimmel a motorommal, majdnem elestem, így ki kellett jönnöm. Már tudjuk, hogy
a váltómban eltört egy fogaskerék, amit valószín?leg anyaghiba okozhatott.
Tulajdonképpen elégedett vagyok és remélem, hogy így folytatjuk holnap is,
mert a rugózással rendben vagyunk és az edzés végére már sokkal nyomatékosabb
volt a motor is.’

ugrás fel