EST. 2002

Barros elköszön: de miért?

Kaptunk rendesen a kommentel?kt?l, amikor Alex Barrost és a visszavonulás kifejezést egy mondatban emlegettük még ?sszel. Pedig immár hivatalos, hogy a gyorsasági motorsport egyik legendája, ha úgy tetszik, történelmének egy darabja befejezi a 2008-as szezon kezdetével. Mind a pályatársak, mind a rajongók számára nagyon fog hiányozni a brazilok ásza, ami nem csoda, hiszen majd’ két évtizede ott van a magosban, hívják a kategóriát 500-nak, MotoGP-nek vagy Superbike-nak. Alex nem lesz ott az idei rajtnál: a döntés 2007 óta érlel?dik. Nem mintha olyan rosszul ment volna: a D’Antin csapat privát Ducatiján voltak jó momentumai a dél-amerikainak, s?t a Mugellón egy harmadik hellyel zárt az Olasz Nagydíjon.

Azért nem lehetett könny? a döntés. Hosszú karrierje során volt a Cagiva, a Suzuki, a Honda és a Yamaha gyári versenyz?je Barros, akinek mostanra lett elég a cirkuszból. Az okokról a pilóta az amerikai Cycle News folyóiratnak beszélt. Egyértelm?en versenyképes motort akart magának, és nem csak amolyan ‘üde színfoltja’ kívánt lenni a vb-nek. Nem, arra áhított, amire minden sportoló: gy?zelemre. Akár a végs?re is.

‘A D’Antin csapattal kétéves szerz?désünk volt. Aztán a tavalyi évad végén átbeszéltük a dolgokat, hogy hányadán állunk – és én megértettem, hogy nincs lehet?ségem folytatni. Az új szponzor (az Alice – a szerk.) és a Ducati fiatal motorosokat akartak pályára küldeni, így másfajta útra szerettek volna lépni. Ilyen az élet, ilyen a verseny, megértettem és nem problémáztam.’

Jöjjenek a fiatalok, na. Barros ezt az örökérvény? tézis-felkiáltást különösebb dráma nélkül élte meg. Az azonban megfordult a fejében, hogy a GP helyett a Superbike-ban folytassa. A szériamotorok világsorozatában már nyert egy nagydíjat, jelesül a 2006-os imolait, a szebb napokat is látott Klaffi Honda színeiben. ‘Több csapattal is kapcsolatban álltam (egyebek mellett a PSG-1 Kawasakival és hondás alakulatokkal, például a címvéd? Ten Katével is, a szerk.), de csak akkor fogadtam volna el konkrét ajánlatot, ha olyan technikát kaptam volna, ami reális esélyt ad a gy?zelemre. Az álmom az volt, és mindent egybevetve még mindig az, hogy világbajnok legyek. Csak a pénzért vagy csak az ismertségért futni nem érdemes. Gy?zni akarok, más nem érdekel. Tényleg.’

Innent?l egyenes ágon jött hát a visszavonulás az aktív sporttól. Barros családi vállalkozásának szenteli magát, de vajon bánja-e? Visszasírja-e a motoros éveket mondjuk idén júniusban? Úgy t?nik, igen… ‘Most boldog vagyok, nem bánok semmit. Éveken át igyekeztem, hogy elérjem a célomat, sikertelenül. Csak ez hiányzott a pályafutásomból. De most már másról szól az életem. Nagyon szeretném, ha mihamarabb viszontlátnám egy honfitársamat a MotoGP-ben. Ezért minden t?lem telhet?t elkövetek majd.’

ugrás fel