EST. 2002

Bell MX-1: Stewart új sisakja


Hamar megszületett a James Stewart és a Bell házasságának gyümölcse: a Bell MX-1 sisak. Stewart az év elején csatlakozott a dics? múlttal bíró sisakgyártóhoz, miután hosszú évek után felbontotta szerz?dését a FOX-szal.

Az el?d, a Moto8 megpróbálta követni a 90-es évek legnépszer?bb krossz-sisak modelljét a Moto5-öt, de a formavilága és a grafikák, hát hogy is mondjam, elég gázul sikerültek. Miközben a 90-es években szinte a mez?ny fele ilyen sisakban ment az amerikai bajnoksában, mára igen csak megcsappant a Bellt visel?k száma.

Még Jeremy McGrath is szakított a gyárral tavaly, pedig pályafutása elejét?l h? volt hozzá. Amerikában a Lites kategória egyik men?je, a suzukis Nico Izzi és pár privát csapat versenyz?je hordta a Bell sisakokat, ezért is számított nagy dolognak, hogy sikerült a gyárnak leszerz?dnie James Stewarttal.

Míg odaát mostanában jobban bíznak a Thor, a Shoei vagy az Arai termékeiben a motorosok (Európában az Airoh a men?), addig a Bell nagyon sokat veszített varázsából. De most itt van az új modell, az MX-1, amivel újra meg akarják hódítani a sportot.

James el?ször az idei amerikai szuperkrossz bajnokság hatodik fordulóján viselte a sisakot, azóta folyamatosan ebben húzza a gázt. Más versenyz? egyel?re még nem kapta meg ezt a típust. ?k még a Moto8-ban kénytelenek versenyezni.

Forma
A Moto8 robosztus és idétlen formáját kikukázták a tervez?k, helyette egy sokkal kecsesebb, és letisztultabb dizájnt hoztak létre. Az állrész jobban el?renyúlik, a sisak hátsó fele pedig már nem annyira szögletes, mint korábban.

Grafikák
Három különböz? grafikával jön ki a sisak a gyárból, plusz egy matt fekete. Nem neveznénk igazán ötletesnek a rajzokat, és még a krosszosokra sem gondoltak mikor megtervezték ezeket. A kawások, és a suzukisok nem találnak a motorjukhoz színben passzolót, a KTM-esek, a hondások, és a yamahások viszont igen. Marad tehát a szürkés, és a fekete-fehér árnyalat, mint arany középút. Vagy, akik egyedit akarnak, azoknak ott a matt fekete, aztán irány egy remek kez? airbrush dizájner.

Felszereltség
Világmegváltó újítás nincs a sisakon, ugyanazt tudja, mint el?dje. S?t. 250 grammal még nehezebb is nála, 1500 gramot nyom a mérlegen. Kivehet? és mosható bélés, polikarbonát sisakhéj, kiváló szell?z? rendedszer. Tényleg semmi extra. XS, S, M, L, XL, XXL méretben lesz majd kapható Amerikában, 140 dolcsiért.

A Bell európai honlapja még nem hallott a típusról, szóval eltelik még egy kis id?, még idahaza ilyenben nyomják majd a srácok a grundon. A Bell sisakokat a Corsaro motorosbolt forgalmazza Magyarországon.

ugrás fel