Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

12°C°/24°

Zero XU: a városi villanymotor

Szerző: marcello
2011-03-04 14:28:39
Urbánus elektro-vas a Zero Motorcyclestől. Egy átlagos ingázótávot simán teljesít (40 km) és már akksiját is felvihetjük az irodába.
Hirdetés

Az XU a Zero Motorcycles új, 2011-es vasa, tele nagyszerű ötletekkel, melyek hamarosan mindannyiunk életének részévé is válhatnak, miért ne? Kimondottan városi használatra tervezett, elektromos hajtású motorkerékpár, amit nagy kerekei okán akár lezserebb terepen is használhatunk – az XU neve a krossz-urbán összetételt rejti.

Nyerge éppen ezért nem túl alacsonyan ül, 80,6 centire a talajtól, de kiváló manőverezhetősége és a lehetőségekhez képest kompakt kivitele roppant praktikussá tehetik a mindennapokban, emellett a Zero krossz modelljeiből ismert, immár kivehető akkumulátor teheti az XU-t valós körülmények között is jól használható alternatív közlekedési eszközzé.

Zero XU

A Zero XU kb. 40 km-t bír a kétórás feltöltések között, ára átszámolva másfél millió forint.
(Klikk a képekre, Zero XU galéria nyílik!)

A telepek ugyanis hálózatról, akár az irodában utántölthetők (mifelénk persze tudvalevő, hogy egy mobiltelefon céges áramról való ionizálása is eléri egyes munkáltatók ingerküszöbét - idealizált Zero-világunkban a vállalat nem veti ki az embert magából holmi akksi miatt), vagy otthon, ha pedig megkockáztatunk egyenesen kettő telepre beruházni, akkor gyakorlatilag állandóan menetkész állapotban tudjuk tartani az XU-t. Csak áramszünet ne jöjjön. Az XU jelenleg majd’ 8000 dolláros áron szerepel a Zero árlistájában (kb. 1,5 millió Ft), egy akksi a gyár szerint 52000 kilométert bír.

Zero XU Zero XU

Az XU a krosszváltozatoktól örökölte kivehető "power packjét" - nem csak kint a krosszpályán, de városi környezetben is jól jön a mobilitás.

Mint a Zero modelleinek általában, ennek is alumínium-ötvözetből készül a vázszerkezete, ami a motor lelkét jelentő, kivehető akkumulátort veszi körbe. A tudomány mai állása szerint mintegy 40 km tehető meg egy töltéssel (80 km/órás sebességgel számolva) ami városi közlekedésben azért elegendő egynapi mozgásként, de ha nem adunk teljes terhelést, akár 48 km-t is surroghatunk.

Zero XU

250 dollárokért vízlepergető táskaszettet is tehetünk rá.

Futómű-megoldásaiban igen könnyed, sokban emlékeztet a Yamaha Trickerjére vagy a Beta Alpra, egy alapvetően mély szerkezet, de nagy, elöl 19-, hátul 16 collos kerekekkel, terepmotoros beütésű küllős felnikkel, ránézésre is potens tárcsafékekkel. Utcai használatra a Zero még két másik modellt, az S-t és a DS-t ajánlja, de ezek nem kivehető akksisak, így használhatóságuk – a mindössze kétórás töltési ciklus ellenére – a megfelelő dokkoló miatt behatároltabb.

Jay Leno (amerikai showman, "nemnormális" autó és motorgyűjtő) szerint a Zero már most a jövő motorjait gyártja… szóval ki ülne át egy ilyenre?

Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

#16154 feketeyamaha

2011-03-08 09:06:45
vendeg: szerintem attól még van közük a felkelőknek, az olajárhoz, mert a kormányok emelik az üzemanyag árakat. tegyük fel hogy ausztráliába nem emelkedne, és mondjuk olcsobb lenne a végén ott az olaj, mint az araboknál. akkor tőletek vásárolná mindenki, és a végén nem maradna nektek. muszály felemelni, hogy az emberek kevesebbet tankoljanak. nézd meg pl. az usa megakarja nyitni a stratégiai olajkészletét, hogy ne emelkedjen náluk az olaj ára náluk...

#16151 vendeg

2011-03-07 21:09:10
az olaj ára érdekes történet de a felkelőkhöz nem sok köze van, azt inkább mesterségesen pumpálják fel, hogy több hasznot termeljenek a kormányok meg vígan asszisztálnak mert a rárakott adóteher duplán növekszik tehát elkendőzhetik a bla****ságukat. Itt, Ausztráliában saját forrásból látják el a piacot olajjal és mégis emelkedik az olaj ára. Miért? Mondjuk az is hülye volt aki magácégeknek adta át a bányászat jogát...

#16150 feketeyamaha

2011-03-07 17:38:57
ép ma reggel olvastam, hogy egy angol olajipari szember azt mondta, hogy az üzemanyag ára elérheti nemsokára a mostani ár 2X ét. tehát a 800ft is. de ha tovább fajulnak a dolgok, és a felkelők, a kutakat, vezetékeket is. szaboltálják, akkor még az 1.200ft-os üzemanyag ár is lehet. ezeket az akksis járműveket, már előbb kellett volna "kitalálni".

#16149 lazzloid

2011-03-07 12:42:16
Igen ilyen benzináraknál teljesen jogos alternatíva. Mondjuk egy új aksi árára kíváncsi lennék. Nem elhanyagolható tényező..

#16147 nitrobi

2011-03-07 10:32:16
Ha a benzinárakat nézzük, és azt veszem, hogy soha többet nem kell tankolom elgondolkodtató. De az is, hogy a 40km nem olyan sok főleg ha este világit a fényszoró akkor gondolom mégkevesebb. Ez jó irány egy kicsit fejlődjön még az aksi mind méretileg mind hatótávilag. Azért egy ekkora aksival a kezemben sétálgatni az irodában :(

#16143 morini

2011-03-04 21:39:28
52000km vagy mennyi idő? 3-4év? Mennyi az új aksi ára?

#16138 triple

2011-03-04 16:03:57
Ha egy kicsivel tobbet tudna gurulni egy toltessel akkor en azonnal beneveznek :-).

A Bemutató Rovat Hírei

Sw-Motech 2017 - kiegészítő kinálat modellekre bontva

A kiegészítő specialista rengeteg modellt öltöztetett fel az idén túrázáshoz

Scramber-tracker Ducati Panigale alapokra

Naughty Quadro by Alexey Afanasyev

MV Agusta F4 LH44

Lewis bemutatt új motorját ami akár meg is lehet venni. Igaz csak korlátozott számban.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: