Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/

Megérkezett az új Ducati erőforrás

Szerző: aem
2014-10-16 00:00:00
Az információink némileg tévesek voltak, és az Audinak nincs köze a fejlesztéshez. Vagy ha van, akkor is csak a finanszírozást illetően, a blokk valójában a Ducati saját fejlesztése, amin három éve dolgoznak.
Hirdetés

Az új erőforrásban megmaradt a V2, hengerenkénti négy szelep, a jól bevált dual spark és a vízhűtés, viszont kiegészült a DVT-vel.

Desmodromic Variable Timing (DVT), azaz változtatható desmodromikus szelepvezérlés

A Ducati megcsinálta azt, amit személyautókban a hatékonyság és teljesítmény növelése érdekében már évek óta alkalmaznak: változtatható szelepvezérlést alakított ki legújabb V2-es erőforrásához.

A rendszer lényege itt is az, ami az autókban: kompromisszumkötés terhe nélkül hozni létre egy minél hatékonyabb vezérlésű erőforrást - mivel a motorok sokkal magasabb fordulatszámokon működnek, mint egy hagyományos autó, a vezérlésnél még nagyobb kompromisszumokra voltak kárhoztatva a mérnökök, mint az autóknál. De a DVT ennek véget vet. Alacsony fordulaton ugyanis egy teljesen más vezérlési karakterisztika adja a legjobb teljesítményt, legsimább járást és legalacsonyabb fogyasztást, mint a fordulatszámplafon közelében: változtatható vezérlés nélkül dönteni kell, hogy mely jellemzők fontosak az erőforrásnál, és aszerint lőni be a szelepek nyitásának és zárásának időpontjait. De ha "menet közben" képesek vagyunk megváltoztatni a vezérlési paramétereket, akkor alacsony, közepes és magas fordulatszámon egyaránt ideális, avagy a lehető leghatékonyabb lehet a motor működése.

A Ducati egy háromállásos rendszert fejlesztett ki, ahol alacsony, közepes és magas szelepösszenyitási értékek válthatják egymást a fordulatszám függvényében. Magyarul alacsony fordulaton, amikor a minél simább működés és minél nagyobb nyomaték a fontos, rövid a szelepek összenyitási ideje, úgymond egy nyomatékra és jó fogyasztásra hangolt erőforrást kapunk, lásd Monsterek. Ugyanez viszont magas fordulaton már hátráltatná a minél nagyobb teljesítmény elérését, oda hosszú szelepösszenyitási idők kellenek, a DVT pedig meg is csinálja: ha odahúzunk neki, megváltozik a vezérlés karakterisztikája, és egy sportos, már-már versenyblokk szerű szelepműködést, ergó teljesítményt kapunk. A két véglet között ráadásul egy harmadik, közepes értéken is képes működni a DVT, hogy a középső fordulattartományban is ideális lehessen.

Mindez a Ducati szerint egy eddig soha nem tapasztalt finom járású, nyomatékos, ugyanakkor roppant erős és mindezek mellett kiváló fogyasztással büszkélkedő erőforrást hozott létre, melynek maximális teljesítménye 9000-es fordulaton 160 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 7000-nél 132 Nm.

 

Az üzembentartás szempontjából fontos lépés, hogy a szerviz intervallum 15 000 kilométerre vagy egy évre nőtt, és a vezérlést is csak 30 000 kilométerenként kell ellenőriztetni.


Hirdetés

Címkék:

ducati, ducati dvt

Kapcsolódó cikkek

Új maxicrossover DVT technológiával?
Bemutató 2014-10-13

Új maxicrossover DVT technológiával?

Az Audi elkezdte átemelni a tudását a Ducatiba. A két gyár egyre szorosabb együttműködésre törekszik.

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Bemutató Rovat Hírei

KTM 1290 Super Adventure kiegészítők

Teljesen felkészítheted a motorodat SW-MOTECH termékekből az utazásra vagy csak a hétköznapokra.

Moto Guzzi Nevada 750 átépítés

Egy klasszikus fekete

Moto Guzzi bemutatja az új V7 III-at

2018-as modell sok mindenben változott és kaptunk egy júbileumi kiadást is.

Új Suzuki Burgman 650

Most már a Suzuki zászlóshajója is megfelel az Euro4 követelményeknek
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: