Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

11°C°/15°

Megérkezett az új Ducati erőforrás

Szerző: aem
2014-10-16 00:00:00
Az információink némileg tévesek voltak, és az Audinak nincs köze a fejlesztéshez. Vagy ha van, akkor is csak a finanszírozást illetően, a blokk valójában a Ducati saját fejlesztése, amin három éve dolgoznak.
Hirdetés

Az új erőforrásban megmaradt a V2, hengerenkénti négy szelep, a jól bevált dual spark és a vízhűtés, viszont kiegészült a DVT-vel.

Desmodromic Variable Timing (DVT), azaz változtatható desmodromikus szelepvezérlés

A Ducati megcsinálta azt, amit személyautókban a hatékonyság és teljesítmény növelése érdekében már évek óta alkalmaznak: változtatható szelepvezérlést alakított ki legújabb V2-es erőforrásához.

A rendszer lényege itt is az, ami az autókban: kompromisszumkötés terhe nélkül hozni létre egy minél hatékonyabb vezérlésű erőforrást - mivel a motorok sokkal magasabb fordulatszámokon működnek, mint egy hagyományos autó, a vezérlésnél még nagyobb kompromisszumokra voltak kárhoztatva a mérnökök, mint az autóknál. De a DVT ennek véget vet. Alacsony fordulaton ugyanis egy teljesen más vezérlési karakterisztika adja a legjobb teljesítményt, legsimább járást és legalacsonyabb fogyasztást, mint a fordulatszámplafon közelében: változtatható vezérlés nélkül dönteni kell, hogy mely jellemzők fontosak az erőforrásnál, és aszerint lőni be a szelepek nyitásának és zárásának időpontjait. De ha "menet közben" képesek vagyunk megváltoztatni a vezérlési paramétereket, akkor alacsony, közepes és magas fordulatszámon egyaránt ideális, avagy a lehető leghatékonyabb lehet a motor működése.

A Ducati egy háromállásos rendszert fejlesztett ki, ahol alacsony, közepes és magas szelepösszenyitási értékek válthatják egymást a fordulatszám függvényében. Magyarul alacsony fordulaton, amikor a minél simább működés és minél nagyobb nyomaték a fontos, rövid a szelepek összenyitási ideje, úgymond egy nyomatékra és jó fogyasztásra hangolt erőforrást kapunk, lásd Monsterek. Ugyanez viszont magas fordulaton már hátráltatná a minél nagyobb teljesítmény elérését, oda hosszú szelepösszenyitási idők kellenek, a DVT pedig meg is csinálja: ha odahúzunk neki, megváltozik a vezérlés karakterisztikája, és egy sportos, már-már versenyblokk szerű szelepműködést, ergó teljesítményt kapunk. A két véglet között ráadásul egy harmadik, közepes értéken is képes működni a DVT, hogy a középső fordulattartományban is ideális lehessen.

Mindez a Ducati szerint egy eddig soha nem tapasztalt finom járású, nyomatékos, ugyanakkor roppant erős és mindezek mellett kiváló fogyasztással büszkélkedő erőforrást hozott létre, melynek maximális teljesítménye 9000-es fordulaton 160 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 7000-nél 132 Nm.

 

Az üzembentartás szempontjából fontos lépés, hogy a szerviz intervallum 15 000 kilométerre vagy egy évre nőtt, és a vezérlést is csak 30 000 kilométerenként kell ellenőriztetni.


Hirdetés

Címkék:

ducati, ducati dvt

Kapcsolódó cikkek

Új maxicrossover DVT technológiával?
Bemutató 2014-10-13

Új maxicrossover DVT technológiával?

Az Audi elkezdte átemelni a tudását a Ducatiba. A két gyár egyre szorosabb együttműködésre törekszik.

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Bemutató Rovat Hírei

Sw-Motech 2017 - kiegészítő kinálat modellekre bontva

A kiegészítő specialista rengeteg modellt öltöztetett fel az idén túrázáshoz

Scramber-tracker Ducati Panigale alapokra

Naughty Quadro by Alexey Afanasyev

MV Agusta F4 LH44

Lewis bemutatt új motorját ami akár meg is lehet venni. Igaz csak korlátozott számban.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: