Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Bemutatták az Aprilia Racing Team-et

Bemutatták az Aprilia Racing Team-et

Hirdetés

A milánói bemutató színpadán az Aprilia Racing csapat: Edwards (b), Beggio,
Lessa kisasszony és Haga

Ez volt az Alice Aprilia Racing címet visel? bemutató szlogenje a milánói Hangárban.
Valóban, az idei MotoGP-sorozatban a Hondával, Yamahával – és f?leg a Ducatival
– meccsel? csapatot egy nyugati, a texasi Colin Edwards és egy keleti, Noriyuchi
Haga képviseli majd a versenypályán. A bemutatón a két kultúra képekben és zenében
is megjelent: voltak giganikus poszterek a Monument Valley-r?l és a Fujiwara-vulkánról,
a sajtótájékoztatón pedig county szólt, keleti melódiákkal keverve.

Televíziók, pr, szponzorok, a csaodaszép Fernanda Lessa, mint az est háziasszonya,
és a versenymotorozás prominens szerepl?i mind jelen voltak, így a nemzetközi
szövetség elnöke, Francesco Zerbi is. A résztvev?k megemlékeztek a közelmúltban
jobblétre szenderült Barry Sheener?l, de téma volt a versenyistálló tavalyi
– nem világrenget? – szereplése a MotoGP-mez?nyben. Az Aprilia elnöke, Ivano
Beggio így fogalmazott: ‘Ami 2oo2-t illeti, jelest adnék a 125-ös és 25o-es
osztálynak, a MotoGP-nek mondjuk négyes alát, annak ellenére, hogy mindenki
megtette a magáét. A csapat négyest érdemel, mert mindig van hova fejl?dni,
én magam pedig rossz tanuló voltam, mert elfogadtam az indulást, annak ellenére,
hogy nem voltak megfelel?ek a körülmények. A szívem vitt bele: a versenymotor
az életem. Idén minden másképp lesz…’

Colin, Fernanda, Noriyuchi

A változás szele érezhet? már a csapatfölállásban is: a teamhez igazolt a Superbike
fenegyereke és kétszeres világbajnoka, Colin Edwards (tárgyalt a Ducatival és
a Hondával is), és Noriyuchi Haga, aki egyike a közönség által leginkább kedvelt
pilótáknak. ‘Hogy gy?ztük meg Edwards-t? Nem tudom!’ – tréfál az elnök
Beggio, és nem nevez meg összeget.

Texas Tornádója már beleilleszkedett a ‘leader’-pilóta szerepébe;
eddigi apriliás munkájáról a következ?ket mondta: ‘Kemény volt a Mugellón,
mert nagyon új volt a pálya… igaz, a vb-n tizenhat versenypályán kell majd szerepelni,
és azok közül sem ismerek egyet sem. Semmi gond, hamar tanulok, és nehezen felejtek.
Egyébként Noriyuchi majd úgyis kiokosít. Az SBK-ból jövök, és gyerekkorom óra
motorozom – úgyhogy tudom: minden motornak két kereke van.’

Haga a teszteken nem mutatott még túl nagy összhangot az új 4T-vel, ennek ellenére
így fogalmazott: ‘Tetszik a motor, minden tesztnap után jobb és jobb. Nyerni
szeretnék Suzukában, az els? vb-versenyen április 6-án. Az az én pályám.’

‘Miért nincs olasz pilótája egy olasz csapatnak?’ A költ?i kérdést
signor Beggio tette fel az est zárásaként. Edwards és Haga jelen pillanatban
a legjobbak, akiket az Aprilia megszerezhetett, bár az elnök nagy szerelme akkor
is Rossi, és a csapat tárgyalt Loris Capirossival is.

Mindenesetre az Aprilia legnagyobb riválisa a 2oo3-as évadban olasz lesz: a
Ducati Desmosedici. Legalábbis azt hihetnénk. ‘A Ducati pont olyan ellenfél,
mint a többiek – jegyezte meg Beggio – mi a saját munkánkra figyelünk. Ami nem
azt jelenti, hogy ne stimulálna minket egy honfitárs csapat jelenléte a MotoGP-ben…
nagyszer? bajnokság lesz.’

A noaleiek versenyistállójának célkit?zései konkrétak: ‘Év végére az els?
hét versenyz? között két Aprilia.’ Sok szerencsét, presidente!