EST. 2002

Bimota a Superbike-ban 2013-tól?

A veronai Motor Bike Expón a rengeteg épített csoda között figyelmesek lehettünk egy Bimota standra is, amely valami furcsa okból kifolyólag nem vonultatta fel azokat a modelleket, amelyeket a tavaly ?szi Eicmán Milánóban 2012-es motorokként bemutatott a gyár. Szinte érthetetlen, hiszen a DB9 Brivido és a DB10 B.Motard éppen a napokban kap közúti homologizációt, értékesítésük pedig a tervek szerint február végén veszi kezdetét. Van viszont egy eddig rejtett oldala is a Bimotának, ehhez pedig Ruben Xausnak van hozzáf?znivalója – de hogy jön ? a képbe? A lentiekb?l kiderül.

‘Véletlen volt, mondjuk úgy. Beszélgettünk olasz barátaimmal, egy kicsit megismertették velem a Bimota világát. Én pedig egyszerre csak válaszút el?tt találtam magam, nem tudtam, hogy gondolkozzam-e a versenyz?i pályafutásom folytatásában vagy valami egészen másnak dedikáljam a következ? éveimet. A mérleg egyik serpeny?jében ott volt az elmúlt szezonok fájdalma, a sok sérülés, sikertelenség, elutasítás – így aztán döntöttem, kezembe veszem a dolgokat. Eképpen született meg az együttm?ködésünk.’ De mit is csinál tulajdonképpen a spanyol motoros Bimotáékkal? Mint kiderül, aktuálisan versenyigazgatói státuszt képvisel a gyárnál… 

‘Egyel?re a Moto2-n dolgozunk, de létrehoztunk egy vegyesvállalatot is az Edo Racinggel, hogy más sorozatokban is képviseltethessük magunkat. Idén az olasz bajnokságban is ott leszünk és talán a vb-n is szabadkártyákkal, aztán jöhet egy teljes szezon, de csak ha csakugyan készen állunk – ez legkorábban jöv?re jöhet össze. Attól függ minden, hogyan megy a motor. Aztán van egy Superbike-programunk, 2013-ra fejlesztünk motort, amikor a stockosabb irányba mozdul várhatóan a versenykiírás.’

‘Azt még nem tudjuk, hogy ott teljes szezonnal indítunk-e, vagy szabadkártyás, egyedi indulásokkal, lehet, hogy csak 2014-ben futunk komplett idényt. Akárcsak a Moto2 esetében, el?bb meg kell látnunk, hogy versenyképesek vagyunk-e, és akkor még nem is beszéltam a dolog szponzori vonatkozásairól. Ha színre lépne egy t?keer?s támogató, azonnal elkezdhetnénk a fejlesztést, de enélkül is ott leszünk.’

Xaus tev?legesen is részt vesz a fejlesztésben, f?leg az SBK-vonalon, de a Moto2-be is be-besegít. Elmondása szerint többet motorozik, mint aktív pilótaként, de legalább annyira jó formában van – a tavalyinál mindenképpen jobban.

ugrás fel