Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Buell úr a Superbike-ban?

Buell úr a Superbike-ban?

Hirdetés

Erik Buell úr nagyjából egy hete mutatta be az EBR új 1190RX sportgépét, ami a roppant drága és roppant extrém 1190RS egy kevésbé drága és kevésbé extrém változata. Nos, mára az is kiderült, hogy az EBR a szériamotorok legjelent?sebb bajnokságában, a Superbike vb-n kívánja megméretni magát, már a következ? évt?l.

A tengerentúli kéthengeres pilótája Geoff May lesz – ha hinni lehet a híreszteléseknek. Nem tudni, hogy teljesen gyári min?ségben indít-e csapatot az EBR, illetve, hogy az EVO kategóriában neveznek-e (valószín?leg igen), ahogy azt sem, hogy egy vagy két versenyz?t állítanak-e ki.  

Geoff May 1980-as születés? amerikai versenyz?, pár éve az EBR színeiben motorozik, az 1190RS-sel a nemzeti AMA SBK sorozatban indult, amely motor viszont nem felel meg a WSBK el?írásainak, már csak azért sem, mert csupán 125 példány készült bel?le. Az RX-b?l az els? évben viszont minimum 1.000 darabot gyártanak, ami már elegend? a vb-re való nevezés feltételeinek teljesítéséhez. Feladata nem lesz egyszer?, hiszen tesztelnie, fejlesztenie és versenyeznie is kell egyszerre a világ legjobbjaival, ráadásul számára ismeretlen pályákon (bár emlékezhetünk, Ben Spiesnek ez annó nem okozott akkora gondot), miközben a téli teszt-embargó alatt a vb-pályák még szériamotorral sem látogathatóak. Ennek ellenére a 33 esztend?s May nagyon lelkes és elszánt.

Az EBR 1190RX blokkja egy V 72°-os, 1190 köbcentis kéthengeres er?forrás, 185 LE-s teljesítménnyel 10.600 percenkénti fordulaton, 138 Nm-es nyomatékkal 8.200-on. A TC 21 módban állítható.A váz és a leng?kar alumínium, a felfüggesztéseket el?re-hátra a Showa szállítja. A közölt tömeg szárazon 190 kg. A szériamodell ára 19 ezer dollár körüli lesz.