EST. 2002

Buell XB9SX Lightning

A Buell Lightning abszolút trendi járm?, olyan fajta,
amivel nehéz megállni a piros lámpánál anélkül, hogy pár tekintet meg ne ragadna
rajta.

Az XB9 (tán kissé korai) nyugdíjazása, és XB12-vel való helyettesítése után
most visszatér. Pontosabban csak a lemeztelenített változat, amely ezúttal
az offroad és a hi-tech felé egyaránt kacsintgat
.

Ám mindez csak a látszat: m?szakilag lényegében minden maradt a régiben.
Ugyanaz a 45 fokos V2, 92 LE-re képes blokk, ugyanaz a buellisztikus futóm?
(elég a vázra gondolni, amely egyben a benzintank funkcióját is betölti, hogy
csak egy példát említsünk).

Mi változott, ha minden ugyanolyan? Az ördög a részletekben búvik: a City
Cross-t pedig ezer apró részlet teszi ördögivé
. Esztétikumról beszélünk.
A fekete szín alkalmazása a tárcsákon például végtelenül kompakt érzetet kelt,
az ál-tank és az orr eddig motorkerékpáron sosem látott radiográfia-effektust
vezet be. A kormány stílusa a legtisztább supermotard: az egyetlen gond az ezzel
a Buell-lel, hogy az ember milyen sisakot vegyen hozzá, hagyományosat, avagy
cross-t.

El?zetes hírek alapján az ára 10.000 euró alatt megáll, ezzel az amerikaiak
legújabb m?ve majdnemhogy vetélytársa lehet a legnépszer?bb, közepes henger?rtartalmú
naked bike-oknak
(persze még így is elég drága). Az XB12-t természetesen
továbbra is gyártják, a 2005 újításképpen csak a színválaszték frissítését hozta.

ugrás fel