EST. 2002

Burgess: maradok Rossival, amíg vissza nem vonul

A Valenciai Nagydíjjal befejez?dött Valentino Rossi kétéves vessz?futása a Ducatival, s a futamot követ? es?mosta tesztelésen elkezd?dött az új kaland a Yamaha YZR-M1 nyergében. A kilencszeres világbajnok és Jeremy Burgess útjai továbbra is elválaszthatatlanok, és azok is maradnak, legalábbis erre lehet következtetni az ?sz mester által az MCN-nek adott interjúból. Burgess és Rossi közös munkája 2000-ben kezd?dött még a Hondánál, azóta hét vb-címet számlálnak együtt, ebb?l négyet a Yamaha égisze alatt értek el. 

A mostani helyzet annyival érdekesebb, hogy az aktuális címvéd?, a karrierje zenitjén lév? Jorge Lorenzo mellé szerz?dik a Dottore. Ez önmagában is pikáns, hát még ha visszaemlékszünk, milyen körülmények között távozott a hangvillásoktól az olasz két szezonnal ezel?tt… De most nem err?l lesz szó, hanem Burgess mesterr?l, aki továbbra is kitart – miért is tenne másképp. A kérdésre, miszerint hogy érzi magát újra a Yamahánál, adja magát a válasz: ‘Sokkal inkább a versenyz?höz köthet? ez a dolog, az igazat megvallva. Az magától értet?dik, hogy Rossi a visszatérés mellett döntött, hiszen a Yamahával az eddigieknél jobb eredményekben bízhat, és mivel kapott egy lehet?séget, eszerint a Yamaha is ebben bízik.’

Valentino többször elmondta, hogy a háttércsapata nélkül nem tudja elképzelni a versenyzést. De ugyanígy van-e ezzel Burgess is? ‘Együtt vagyunk 2000 óta jóban és rosszban, mind a mai napig. Azt hiszem, a sportban néha akkor történnek nagy dolgok, ha vált az ember. Körülöttünk van egyfajta családiasság, ami a legjobban a Yamaha rendszerében és munkamódszerei mellett érvényesül. Onnan folytatjuk, ahol abbahagytuk.’

Gondolt-e valaha arra Burgess, hogy befejezi? ‘Mindig is azt tartottam szem el?tt, ami a versenyz?nek a legjobb. Mindig szerettem volna addig a pillanatig eljutni, amikor a sportoló abbahagyja pályafutását, és ez sikerült is Mick esetében átélnem. Nem szeretném a versenyz?ket befolyásolni e tekintetben, amíg úgy gondolom, hogy hozzátehetek a sikerhez, én vagyok a legboldogabb, ha maradhatok. S?t, maradni akarok. Ezzel együtt nem hinném, hogy tovább fogok dolgozni egy újabb generációs pilótával.’

Ezek szerint nem volt kétség, amikor Valentino aláírta az új szerz?dést? ‘Kétség mindig van, mert visszavenni egy régi versenyz?t komplikált dolog. Történetileg, ha az alkalmazottak otthagynak egy munkahelyet, nem szokott zökken?mentesen menni a visszatérés. Ez minden iparágban igaz, minden környezetben. De a Yamaha ismer bennünket mindnyájunkat, és végülis ugyanazok a személyek fogadnak minket, ez könnyít? tényez?.’

Ha ennyire ismerik egymást oda-vissza a Yamahával, ez vajon azt is jelenti, hogy könny? lesz a felkészülés a 2013-as szezonra? ‘Sosem gondolom, hogy könny? lesz a munkánk, de különösebb nehézségekre sem számítok. Négy tesztelési lehet?ségünk lesz a katari pályára lépésünk el?tt. Nem számítok nehezebb felkészülésre, mint bármikor eddig.’

Végül egy fontos kérdés: mit adhat Valentino Rossi a Yamahának pályafutásának ebben a szakaszában? ‘A rutinját. A Yamahánál természetesen mindenki nagyon elégedett azzal, amit a múltban tett, máskülönben nem is lehetnénk itt, aligha kaptunk volna lehet?séget a visszatérésre. Jorge és Valentino részér?l egyaránt visszajelzéseket gy?jteni a fejleszt?munkához óvatos lépés a Yamaha részér?l. Jelenleg a Hondának van egy kis el?nye a motorral. Ez a yamahás páros lesz viszont a legtapasztaltabb a pályán, és ez nagyon fontos a gyárnak.’

(Lent egy nagy klasszikus, a 2004-es évadnyitó Dél-Afrikai Nagydíj, a csata Biaggival és az els? Rossi-gy?zelem debütánsként a lesajnált M1-en)

ugrás fel