EST. 2002

Carlos Checa újra a MotoGP-ben, Ducatival?

Talán az ? dicsérete, talán a gyáriak elmarasztalása, de tény: Carlos Checa volt az idei évad ducatis embere a Superbike világbajnokságban.

Való igaz, ha a szezonbéli eredményeket nézzük, vagy csak azt, hogy ki vitte legtöbbször gy?zelemre az 1198-at, Checa volt a bolognaiak ásza. A fináléra már élete formájában motorozott, az utolsó el?tti, imolai felvonáson pályafutása legemlékezetesebb kett?sgy?zelmét aratta. Most pedig már, lévén a 2010-es SBK-szezon lezárult, arról van szó a nemzetközi motoros sajtóban, hogy Carlos visszatérhet a prototípusok versengésébe…

Meger?sítés persze nincs, amolyan pletyka az egész – de ahogy a mondás tartja, nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél. Nemsokára konkretizálódhatnak is a dolgok, hiszen a Ducati Pramac csapat színeiben a Mugello pályáján Checa tesztelésen vehet részt kisvártatva. Állítólag volt egy ‘munkaebéd’ a spanyolok veteránja és Filippo Preziosi maestro között, ahol megbeszélték a közös pályanapot. Ennek a végén pedig még akár az is benne lesz a pakliban, hogy Carlos úgy dönt, visszatér az eredethez.

Könnyen meglehet, hogy a MotoGP valenciai szezonzáróján szabadkártyásként indítja el a Pramac a hispán pilótát, akinek leigazolása mellett szól az a tény is, hogy a csapat finn versenyz?jének, Mika Kalliónak szerz?dése az év végén lejár.

Ha a feltételezés bejön, úgy létrejöhet minden id?k legmagasabb átlagéletkorú királykategóriás gárdája, a Capirossi-Checa duó. Más kérdés, hogy a Pramac motorjai a géposztály Benjáminjainak bizonyultak idén, míg az Althea Superbike-együttese már 2010-ben is versenyképes csomaggal rendelkezett az SBK-ban.

ugrás fel