EST. 2002

Catalunya pénteken: spanyol kasza!

MotoGP

Mondhatnánk azt, hogy Pedrosáról szól, mondhatnánk, hogy a spanyolokról szól, de annyi mindenkir?l beszélhetnénk az els? nap után, hogy az ?rület. Talán a Jorge gyerek bukásának van a legnagyobb hordereje a jöv?re nézve, induljunk tán innen. Mi történhetett a spanyol fenegyerekkel? Kínáig mondhatni álomszer?en gördült a szekér, az ominózus highside azonban kibillentette Lorenzót a zászlót?z?s pörformanszból. Nyilvánvaló, hogy törött bokával döcög?sebb a történet, a fájdalmak biztos sok energiát felemésztenek, amiknek normálisan a koncentrációban kéne elveszniük. Az emberfeletti egészen a mai napig m?ködött, a mai 130 km/h-s eséssel viszont már a Mobile Clinica csoda doktorai sem tudnak mit kezdeni. Agyrázkódás, zavartság, zúzódások test szerte, és olyan fokú horzsolások a jobb kéz középs?- és gy?r?s ujján, hogy b?rbeültetést kellhet végezni. Ezek a pénteki nap – vagy a kínai futamtól mostanig eltelt id? – jelz?karói Jorge testén, az orvosok hezitálás nélkül tiltottak be mindennem? tevékenységet vasárnap estig, ami akár csak gondolatilag is a katalán pályára emlékeztetné a pilótát. Egészen konkrétan ki sem engedik a kórházból, a neurológiai tesztek azonban súlyosabb elváltozást nem mutattak ki, nincs koponya?ri vérzése.

Ilyen drámák után szinte mellékes, hogy Pedrosa, akit?l a gy?zelmet várja a publikum, egyel?re vezeti a szálat. Hogy a 6 ezredes el?ny mire lesz elég akár holnap, akár vasárnap a magára találó Capirossival szemben, azt majd Dani eldönti. Mindenesetre jó látni, hogy az öreg Loris kezdi összekovácsolni a Suzuki csomagot. Az utóbbi három-négy évben folyamatosan oda éreget a GSV-R a dobogókhoz, néha fel is áll, de semmi nagyobb kunszt – az öregróka tapasztalatai megadhatják azt az idéz?jeles pluszt. Hasonlót várnánk már végre a Kawasakitól is, azonban a mostani mez?nyb?l ?k az egyetlenek – a Melandri-Elias-Guintoli álomtrión kívül – akik eddig semmilyen fejl?dést nem tudtak felmutatni Katar óta. Hopper esése már csak hab a tortán, orbitális highsideal ugrott fejest a spanyol földbe, csoda, hogy lábon hagyta el a terepet. West, akit Okada is móresre tanított Toszkániában, ha mondhatjuk így, tök utolsó. Megint, vagy még mindig, néz?pont kérdése, szegény fiút egyre többen piszkálják. Hogy tavaly miért volt jó beugróként, és hogy idén miért olyan sötét minden. Anthony pedig csak rázza a vállát, viszont van benne annyi gerinc, hogy kimondja: a jelenlegi ZX-RR egy használhatatlan motorkerékpár, és ameddig jobbat nem kap, addig ne csodálkozzék a kedves csapat, csókolom.

Tudták Önök, hogy itt a futball EB? Nem, nem szeretem a focit, a foci sem engem (ezt már kedves kollegám is megmondta), de Rossi egyedi fényezése kipöcköli a pillákat. Van ez az olcsókék festés, meg a dobozoló stílusban rámázolt 46, hasonló dizájnt hord az olasz labdarúgó válogatott meznek – innen az apropó. Egyel?re harmadik Vale, de hát tudhatjuk, hogy nála semmit nem lehet megjósolni, amíg le nem intik a versenyt. Pénteki edzés vagy kvalifikáció, elrontott rajt vagy etet? körök? Oda se neki, a Dottore csak a versenytávon akar igazán odaérni, a mai nappal egyébként elégedett, és kemény versenyt vár holnaputánra – mint mindenki, mindig. Negyedik Stoner, nyilván a tavalyi gy?zelemb?l repetázna. Ha minden úgy menne, mint ma, akkor ez a négyes boly menne ölre a vaskosabb pontokért. Vajon Casey tisztában van vele, hogy egy olyan motoron ül, amit senki más nem tud potensen vezetni? Záró akkordként pedig mondjuk ki: Mugelló felfedezettje virágzásnak indult; de Angelis az ötödik perpillanat, hangyasapkányi hátránnyal.

MotoGP, pénteki szabadedzések, kombinált id?eredmények

1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1:43.017
2. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:43.023
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1:43.090
4. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1:43.099
5. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1:43.233
6. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1:43.368
7. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1:43.442
8. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1:43.479
9. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1:43.614
10. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1:43.668
11. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1:43.707
12. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1:43.742
13. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1:43.961
14. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1:44.043
15. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1:44.610
16. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1:44.649
17. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1:44.678
18. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1:44.865

125

Talán kezd kikristályosodni a legkisebbek bajnokesélyeseinek névsora? Kezdenek konstansodni a nevek a toptízben, és örömmel mondhatjuk, hogy ebben az egy tucatban Talmácsi Gábor is benne van. Azt most hagyjuk figyelmen kívül, hogy Corsi 13-ik lett, valószín?leg találnak majd valami okosat holnapig, de az élbolyra nézve ismer?sen csengenek a nevek. Espargaro vadul cibálja a gázt, hajtja a toszkán siker, nyomja el?re a hazai közönség, a három összerakva pedig el?zetes pole pozíciót jelent. Méghozzá olyat, amit nem is nagyon tudnak megközelíteni a többiek: a pontverseny éllovas di Meglio már két tizedet szed be fordulónként, míg Gáborunk már hárommal lassabb. Ezek a különbségek ebben a kategóriában nagyok, nem akarunk solo Espargaro motorozást vasárnap, úgyhogy legyenek olyan szívesek az ellenfelek, és kapják össze magukat. Reméljük akkor már nem lesz annyi gond Talma motorjával, mint a mai napon.

„Elképeszt? káosz volt végig az edzésen: kimentem, két kört járattam az új
motort, majd mentem egy gyors kört, de azt tapasztaltam, hogy gondok vannak
a futóm?vel, az Aprilia ‘nem fekszik rendesen’ az úton. A boxba hajtottam,
majd újra a pályára, akkor meg kiderült, hogy csúszik a kuplung, alig bírtam
körbemenni a ringen. Úja ki a boxba, mondtam, hogy cseréljék ki a kuplungot.
Úgy t?nt, nincs esély, végül azonban Gadea szerel?i is beszálltak, és hat
perc alatt megoldották a problémát. Hat perc alatt – ez rekordid?. Persze,
akkor rögtön nem volt id?m ezzel foglalkozni, száguldottam vissza a pályára,
hogy legalább egy gyors köröm legyen. Hát pont annyi volt. Ehhez képest
szinte hihetetlen, hogy a harmadik helyen végeztem.” – mondta Gábor a nap végén.

125, QP1, id?eredmények

1. Espargaro (Derbi)
2. di Meglio (Derbi) ) +0.208
3. Talmacsi (Aprilia) +0.333
4. Gadea (Aprilia) +0.339
5. de Rosa (KTM) +0.618
6. Bonsey (Aprilia) +0.829
7. Aergerter (Derbi) +0.873

250

Bautista oktatja a mez?nyt rendesen, ez tény. A kérdés hogy elesik-e vasárnap, vagy megnyeri a versenyt? Alvaro bizony sehol sincs a pontversenyben, a VB többé-kevésbé elúszott, bár való igaz, egy-két futamgy?zelem még lélegzetvételnyi el?nyhöz juttathatja a spanyolt. Mögötte az a duó, akik az olasz hétvége legkellemetlenebb perceit szerezték a pályabíróknak és szurkolóknak egyaránt: Simoncelli és Barbera. Körid?ben ide vehetjük még Pasinit is, eléggé szoros az eleje, ami parázs csatákat vetít el? holnaputánra.

Hiába csak hetedik helyen a finn, Kallio mindig célba ér, hozza a pontokat, hol többet, hol kevesebbet – szöges ellentéte Alvarónak. Az el?ny azonban olvadozik, úgyhogy illene Mikának fogást találnia az olasz üldöz?kön: Mattián és Marcón, mert így pünkösdi királysággá válhat a lista vezetése.

250, QP1, id?eredmények

1. Bautista (Aprilia)
2. Simoncelli (Gilera) +0.208
3. Barbera (Aprilia) +0.217
4. Pasini (Aprilia) +0.237
5. Aoyama (KTM) +0.309
6. Debon (Aprilia) +0.375
7. Kallio (KTM) +0.673
8. Takahashi (Honda) +0.745
9. Faubel (Aprilia) +0.799
10. Espargaro (Aprilia) +0.875

ugrás fel