EST. 2002

CBF250: A legjobb kezdet

A Honda népszer? utcai gépét, a CB250-et 2004-ben váltotta le a CBF250. Az újdonság sportosabb, csinosabb lett mint el?de, és sokkal gazdaságosabban és tisztábban üzemel, köszönhet?en a vadonatúj négyszelepes blokknak, a hatsebességes váltónak és a kipufogórendszerhez épített friss leveg?t bevezet? rendszernek. A siker nem maradhatott el, így a CBF250 az elmúlt években a kezd?k és az újrakezd?k között nagy népszer?ségre tett szert. A motorpiac azonban hihetetlen fejl?désen megy át napjainkban, így a Honda szükségét érezte, hogy három év után felfrissítse negyedliteres sikermodelljét.

teszt honda CBF250

Kompakt, karcsú és könny?. A CBF250 nyergében könnyedén juthatsz el munkahelyedre minden nap, teljesítménye b?ven elegend? a városi forgatag leküzdéséhez, de bátran kimozdulhatsz vele a városhatáron kívülre is. Vonalvezetése egyszer?, mégis kifinomult. Tervez?i „Vissza az alapokhoz” szlogennel jellemezték stílusát, mely 2007-ben még sportosabb, még szögletesebb lett, mint a három évvel ezel?tt bemutatott modellé.

Küls?

Megjelenésében csak kisebb változtatások történtek, hiszen ami bevált, azon kár is lenne változtatni. Mindamellett külseje kapott egy kis frissítést, a kategóriájában igen nagynak számító 16 literes üzemanyagtankot körülölel? m?anyag borítást áttervezték, az idom formája még modernebb, sportosabb lett, ezzel is kihangsúlyozva, hogy a CBF250 a forgalom teljes jogú résztvev?je. Ragyogó fényt bocsát ki a krómszegélyes els? fényszóró és a filigrán hátsó idomba integrált féklámpa, melyet két oldalról sportos irányjelz?k vesznek közre. A klasszikus motorkerékpárokhoz hasonlóan a magas kormány el?tt van a két kerek órából álló m?szerfal. A nagyméret?, mutatós sebességmér? óra és fordulatszámmér? között folyadékkristályos kijelz? kapott helyet. Err?l olvasható le a megtett kilométerek száma, de itt van a napi kilométer-számláló és az id?mér? óra is, de nagy hasznunkra lehet a mutatós üzemanyagszintjelz? is.

honda CBF250

Motor

Ahogy az egy naked motornál illik, a CBF250-re nézve els?ként a finom h?t?bordákkal ellátott motorblokk ragadja meg a szemet. A pörg?s, egyhengeres motor 22 lóer?s maximális teljesítménye lendületes motorozást tesz lehet?vé. A CBF-sorozat legkisebb tagjának légh?téses, 249 köbcentis, négyütem? blokkját két felülfekv?, lánccal hajtott vezérm?tengely vezérli. A beépített kiegyenlít?tengelynek köszönhet?en kiegyensúlyozott, egyenletes a járása, míg a légh?tés kiegészítéseként alkalmazott olajh?t? széls?séges körülmények között is megfelel? üzemi h?fokot tart. A motor erejének jó kihasználhatóságáról hatsebességes váltóm? gondoskodik, melyben az áttételeket a hétköznapi használathoz igazították. Az üzemanyag-ellátás továbbra is a 32 mm-es karburátor feladata, mely a jól hangolt motorral együttm?ködve rendkívül alacsony fogyasztással örvendezteti meg tulajdonosát, miközben a kigyorsításokra sem lehet panasza. Továbblépés történt a környezetvédelem terén is, nagyobb katalitikus utánéget?jének köszönhet?en tovább csökkent a motor károsanyag-kibocsátása, mellyel könynyedén teljesíti az EURO2-es szabályokat.

teszt honda CBF250

Futóm?

A masszív, ál-duplabölcs? acélcs? zártszelvény váz egyszerre masszív és könny? konstrukció. Elöl az érzékeny, 37 mm-es els? teleszkópvillák, hátul az alumínium hátsó leng?villa és a központi rugós progresszív Monoshock felfüggesztés fokozza a sportos érzést, így nemcsak az újdonsült motorosok, de az öreg rókák alatt is izgalmas járm? a CBF250. Városi cikázás, vagy hajt?kanyarokkal telit?zdelt motoros zarándokút? Nem akadály. A kezes futóm? mindig segít megoldani a helyzetet. Az U-keresztmetszet?, ötküll?s, öntött alumínium felniken a nagy motorokon szokásos 17 hüvelykes gumik feszülnek, elöl 100/80, hátul 130/70 méretben. A széles, peres gumik dögösen néznek ki, és készségesen várják a parancsokat széls?séges útviszonyok között is. Kategóriájában nagynak számító, 276 mm átmér?j? féktárcsa és könny?, kétdugattyús féknyereg fékezi az els? kereket. A hátsó kerék lassításáról 130 mm-es dobfék gondoskodik. A csinos kerekek is a legutolsó nagyvárosi divatnak felelnek meg.

honda CBF250

Motorozhatóság

A motor minden porcikája azt sugallja, hogy a CBF250 a kezd?k jó barátja. Indítása egyszer?, egy gombnyomás, és egyenletesen duruzsol alattunk az egyhengeres motor. A 780 mm magas ülésr?l a kisebb termet? motorosok lába is biztonságosan leér, miközben az osztatlan, kétszemélyes ülésen nemcsak a vezet?, az utas is kényelmesen utazhat. A hátul ül? kényelmét szolgálják a biztonságos és kézre álló kapaszkodók. A középmagas kormány felegyenesedett üléspozíciót tesz lehet?vé, így a szárazon mindössze 138 kilós gépet könnyedén terelgetheti bárki, tekintet nélkül nemre és korra. Nem lehet elégszer kiemelni a CBF250 takarékosságát, hiszen éppen a friss jogosítványos fiatalok számára rendkívül fontos, hogy az els? járm? olcsó, lehet?leg alacsony fogyasztású és gazdaságosan üzemeltethet? legyen, miel?tt átnyergelnének a 600-as kategóriába.

Szöveg és Kép: Honda

M?szaki adatok
 
  • Motor: légh?téses, négyütem?, egyhengeres, 4 szelepes DOHC
  • Lökettérfogat: 249 cm3
  • Furat x löket: 73 x 59,6 mm
  • Kompresszióviszony: 9,3:1
  • Teljesítmény: 22 LE (16 kW) 8000 1/min-nél
  • Nyomaték: 22 Nm 6000 1/min-nél
  • Üzemanyag-ellátás: 32 mm-es VE-L típusú karburátor
  • Váltó: hatfokozatú
  • Els? futóm?: 37 mm-es teleszkópvillák, 130 mm-es rugóúttal
  • Hátsó futóm?: központi rugós tag, 100 mm-es rugóúttal
  • Els? fék: 276 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel
  • Hátsó fék: 130 mm-es dobfék
  • Kerekek: elöl 17 x MT2,15 hátul 17 x MT3,00 méret?, ötküll?s alumíniumöntvény
  • Gumik: elöl 100/80-17M/C (52S), hátul 130/70-17M/C (62S)
  • Méretek (h x sz x m): 2035 x 745 x 1050 mm
  • Tengelytáv: 1370 mm
  • Villaszög/utánfutás: 25° 34’/ 99 mm
  • Hasmagasság: 175 mm
  • Ülésmagasság: 780 mm
  • Üzemanyagtank térfogata: 16 l, (2,5 liter tartalék)
  • Száraz tömeg: 138,5 kg
  • Színek: fekete, ezüstmetál, kék, fehér

 

ugrás fel