EST. 2002

CBR1000RR 2017: ez lenne az?

Jó, talán a szitu nem annyira borús, mint azt a bevezet? sugallja, de ha valóban ez lesz az új 1000RR, és valóban az a helyzet, aminek látszik, akkor valószín?leg sokak csalódni fognak valamilyen szinten.

Arról már mi is hosszasan cikkeztünk az elmúlt egy-két évben (például itt, itt, itt és itt), hogy a pletykák alapján mi borja-fia lesz az új Fireblade. Teljesen új konstrukciókról, s?t, még V4-es RVF1000-r?l is volt szó, azonban a hét elején egy japán versenypályán készült és a Twitteren felbukkant fotók alapján úgy t?nik, mégiscsak egy – meglehet, jó alapos, de akkor is csak – ráncfelvarrásról beszélhetünk.

Az nagyon jól látszik, hogy a fej-, oldal- és farokidomok formája teljesen megváltozik a jelenlegi modellhez viszonyítva, viszont a mechanikát közelebbr?l megvizsgálva az látszik, hogy a váz és az er?forrás nagyjából változatlan – legalábbis az alapján, amit látni bel?lük.

Természetesen ez még nem jelenti azt, hogy a váz paramétereit (merevség, geometria, méretek, stb.) és a blokk belsejét, üzemanyagellátását nem dolgozták át teljes mértékben, de aki egy velejében megújuló konstukcióra számított, annak bizonyára illúzióromboló a fenti két fotó.

Egyébként biztosan nem vették félvállról a zászlóshajó sportmotor modellfrissítését Hondáék: amennyire mi látjuk, a segédváz teljesen új, a kipufogórendszer szintén (jön az Euro4-es károsanyag-kibocsátási hatérték-el?írás, ne felejtsük!), és az er?forrás deklijei is új alakúak, még ha a blokk tengelykiosztása (azaz alapvet? bels? szerkezete) nem is változott.

Nyilván választható motorkarakterisztikára is számíthatunk, hiszen az már az összes konkurens ezres sportmotorban benne van jó ideje, s?t, a Yamaha és Aprilia már giroszkópos, ‘okos’ vezetéssegédleti elektronikát is kínál. Nem maradhat le a Honda, szóval elektronika terén nyilván lesz újdonság az új RR-ben.

Egyébként a fotókat egy bizonyos Sandro Rubinic készítette, az a profi fotós, aki megannyi gyári Honda PR-anyag elkészítésében segédkezett már a múltban, és úgy t?nik, ezek a fotók is a hivatalosan már kevesebb mint egy hónap múlva  bemutatandó új CBR sajtóanyagának felvételei közben készültek.

Éppen ezért úgy gondoljuk, nem véletlen a fotók megjelenése: talán csak figyelemelterelés az egész, és ahogy arról már mi is írtunk korábban a fent linkelt cikkjeink egyikében, még az is lehet, hogy eme ‘utcai’ CBR1000RR mellett bemutatnak majd egy kifejezetten versenyzésre konstruált, sokkal vadabb és keményebb ‘racing’ változatot is a CBR-b?l.

Vagy tényleg egy utcai RVF-et a MotoGP replika RC213V-S-b?l… Ti mit gondoltok? Csalódni fogunk az év végi kiállítások Honda standjain?

ugrás fel