Hirdetés
Kezdőoldal Teszt CCM R30 650

CCM R30 650

Hirdetés

A vezet? ülési helyzete elég kényelmes, az uralkodó arányok megfelel?ek, így
a kormány-ülés-pedál háromszög is – talán csak a nyereg vékony és kemény egy
kicsit.
Beindításkor a motor elektronikus szellemének megfelel?en, elég csendes, mondhatni
városias hangot hallhatunk.
Az els? megtett méterek során kiderül a motor jó irányíthatósága, amely még
a terepmotorokhoz kevéssé szokott vezet?ket is hamar formába rázza.

Hatékonyak a fékek: úgy véltük, teljesítményük és fokozatosságuk is megfelel?,
f?leg az els?é, míg a hátsó fék határozott meghúzása némi ugrálást okozhat.

A futóm?veket közepesen lassú útszakaszokra tervezték, a részletekkel kapcsolatban
azonban lehet néhány kifogás: a hátsó felfüggesztés túl magas, és a határozottabb
farolásoknál a villa túlságosan összenyomódik. A tank alakja lehetetlenné teszi,
hogy térdünkkel szorítsuk, és agresszív vezetésnél a kezekre túl nagy nyomás
nehezedik fékezéskor, ami miatt a kanyarba való bed?lés mozdulatának tisztasága
romlik.

A felfüggesztések (WP márkájú fordított teleszkópvilla el?l, hátul egyes villa)
rugóútja szerintünk egy kicsit túl nagy. Úgy gondoljuk, hogy egy kicsit progresszívebb
villára és puhább lengéscsillapítóra lenne szükség, de ezek a hiányosságok csak
extrém vezetésnél jönnek el?, amely természetesen nem lehet elvárás az R30 esetében.

A motor az a 644 köbcentis Suzuki, melyet már értékeltünk a DR650 és a Freewind
esetében, lég+olajh?téses, az egész világon dicsérik könnyedségét, az er?eloszlásának
egyenletességét. A CCM-nél 42 lóer?s, 7000 fordulatszámos. A kuplung finoman
állítható, és a sebességfokozatok is precízen vannak kalibrálva.
Az aerodinamika nem lehet más, mint pocsék, de az autópályán való közlekedés,
ha nem nagy távokat teszünk meg, nem kellemetlenebb, mint bármely enduro esetében.

A motor jó tulajdonságai: min?ségi alkatrészek, megbízhatóság, hosszú élettartam
– mindenféle terepen megfelel? járm?vé teszik, akár két utas számára is. Egyszóval,
egy mindennapi használatra tervezett, utcai supermotardról van szó.
Kár, hogy az ára 9 161 Euró.

www.motociclismo.it

Hirdetés