EST. 2002

Corser: b?dületes új pályacsúcs Katarban

A sivatagi Losail Internationalon tesztelnek a Superbike és Supersport világsorozat egyes csapatai és pilótái. Az els? napon a címvéd? Troy Corser bizonyult a leggyorsabbnak a Suzukival – az ausztrálnak nem sikerültek túl fényesen az ezt megel?z? próbák Valenciában, ahol leginkább az es?é volt a f?szerep. Most, a katari összejövetel nyitónapján azonban világossá tette az öreg Troy, hogy a csúcsnál lejjebb nem nagyon akarja adni. A Ducati új csillaga, Lorenzo Lanzi viszont ott van a világbajnok nyomában, és a 999 különösen jól megy. Lanzié volt a délel?tt, majd az ebédszünet után indult be a Suzuki-henger. Górcs? alatt a Pirelli legújabb fejlesztés? borításai, amelyekkel Corser b?dületes 2’00’44-es kört ment, ami egyben új pályarekord is Katarban (az eddigi els?ség szintén az ausztrál nevéhez f?z?dött, a februári Nagydíj alatt ment 2’01’244-et). A suzukis versenyz? szinte tökéletes köre nem csak egy villanás volt: sorra teljesítette a 2’01 körüli fordulókat. Az id?járási viszonyok remekbeszabottak, 29 fokos a leveg? h?mérséklete, közel 40 fok az aszfalté.

Lanzi a régi generációs gumikat használta, és azokkal ért el 2’00’88-at már a reggel során, miután már egy esésen is túlvolt – amit karcolás nélkül úszott meg. Lorenzót a délután során még egy ízben megtréfálta a Losail: ekkor már beütötte a bal alkarját. Komoly baja nem történt, a munkát folytathatja. Lanzi ezúttal is jobbat ment, mint a csapattárs Troy Bayliss (2’01’22), aki egykori világbajnokként most ismét ismerkedik a szcénával. A Ducati egyébként csak két motort vitetett Katarba, azok viszont F06-osok.

Éled?ben a Honda is: James Toseland egyre jobban megtalálja a helyét a CBR-RR nyergében, és a valenciai hatalmas lemaradáshoz képest most már 1 mp-nyire van Corsert?l. Toseland már öt perccel a kezdés után elesett, mivel letért az ideális ívr?l. Az angol már most gyorsabb, mint Karl Muggeridge, aki könnyen csapaton kívül találhatja magát: amennyiben a Ten Kate együttes megegyezik ugyanis a MotoGP-t mindenképpen elhagyó brazil Alex Barrosszal, úgy Muggast a Klaffi Honda csapathoz irányíthatják.

Nem különösen villogott a Yamaha-gárda: Haga másfél másodpercre van az els?t?l, Pitt még gyengébb, ráadásul a csapatban sincs minden rendben, Andrew új f?szerel?t kért maga mellé. A Petronas egyetlen dologgal vétette észre magát a nap során: Steve Martin szétrobbanó blokkjával, ami beterítette olajjal a célegyenest. Martin éppen egy m?tét után van: az egyik veséjét vették ki, mert tumort találtak benne.

Hiányzik a Kawasaki err?l a tesztelésr?l: a ZX-10R január közepén mutatkozik be Ausztráliában. Ott vannak a Közel-Keleten viszont a supersportosok képviseletében a világbajnok Sébastien Charpentier, aki szintén pályacsúcsot motorozott (2’03), hét tizeddel megjavítva a 2005-ös pole pozíciós id?t. Debütált a gyári 600-as Hondán a török Kenan Sofouglu, a Stock 1000 ezüstérmese (egyel?re 3 és fél mp-cel lassabb a csapatkapitánynál). Sofouglu a Ten Kate f?szponzora, a Winston kérésére került a csapathoz az egyébként felkészültebbnek tartott olasz Gianluca Nannelli (az imolai Supersport GP gy?ztese) helyett.

Katar, 1. nap – hivatalos köridők

SUPERBIKE
1. Corser Suzuki 2’00”44
2. Lanzi Ducati 2’00”88
3. Bayliss Ducati 2’01”22
4. Toseland Honda 2’01”76
5. Haga Yamaha 2’01”90
6. Kagayama Suzuki 2’01”97
7. Muggeridge Honda 2’02”18
8. Pitt Yamaha 2’02”60
9. Martin Petronas 2’04”00
10. Jones Petronas 2’04”54

SUPERSPORT
1. Charpentier Honda 2’03”00
2. Sofuoglu Honda 2’06”70

ugrás fel