Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató CRF1000L Honda Africa Twin 2016

CRF1000L Honda Africa Twin 2016

Hirdetés

Ha valaki motorozott már Africa Twinnel, egy életen át élni fog benne az érzés és az emlék arról a szabadságról és megbízhatóságról, amit a típus nyújtott a felhasználók számára. 

A XRV-k a mai napig jelen vannak az utakon, pedig már több mint tíz éve, hogy leállt a gyártásuk. Én nem hogy nem láttam, de még nem is hallottam arról, hogy ebb?l a modellb?l egy is elromlott volna. Pedig személy szerint is motoroztam jó pár ezer kilométert vele, és tényleg a túrázás nyers eszenciáját hordozza magában. Az egyetlen gyenge pontja talán a 170 km/h végsebessége volt.

“Honda

Persze a Honda marketingje is megindult az ?sz folyamán, és sikerült egy Marquez nev? srácot megf?zniük, hogy próbálja ki a motort. A spanyol versenyz?nek – aki minden kétséget kizáróan a világ egyik legjobb motorosa – igen csak pozitív véleménye volt. Tetszett neki a motor irányíthatósága, strapabírása, és itt egy komolyabb ugratást hoz fel példának, illetve véleménye szerint hosszú távon is kényelmes és nagyon magas min?séggel szerelt termékr?l van szó.

Mindanyian tudjuk, hogy a tehetséges Marquez a Honda versenyz?je, de ett?l függetlenül a lényeget elmondta. A piaci szerepl?k, mint a Tiger vagy kis GS, DL és még sorolhatnánk, komoly ellenféllel nézhetnek szembe. A Dakaron szerzet tapasztalat és az, hogy a Honda szigorúan tartotta magát az enduró vonalhoz, komolyan meghozhatja a gyümölcsét a kalandra vágyó és megbízható társat keres? motorosok között. Ráadasul 12 000 euró környéki árcéduláról lehet hallani a piacon, ami ebben a kategóriában egy ilyen min?ség? termékért abszolút versenyképes ár.

Az Africa Twin négy színben és különböz? felszereltséggel lesz kapható. Itt is megtaláljuk a DCT-t épp úgy, mint az ABS-t. A gyári kommüniké szerint a DCT verzió több mint 400 km-t képes megtenni 18,8 literes tank tartalmával. Nem rossz!

– CRF Rally (Special Edition) változatok ABS, DCT / ABS 
– Africa Twin Trikolor (Special Edition) változatok STD, ABS, DCT / ABS 
– Digitális ezüst metál: ABS változat 
– matt fekete metál: ABS, DCT / ABS

Az ABS a hátsó keréken kikapcsolható.

Sokan joggal teszik fel a kérdést, hogy hol van a megbízható és nyomatékos V2-es er?forrás, ami a magja volt az el?d sikereinek. A gyár CRF250/450R és a CRF450R Rally sikereire támaszkodva döntött a soros verzió mellett, és a tavaszi tesztig mi megel?legezzük, hogy jó döntést hoztak. Tapasztalat biztosan van az er?forrás mögött, még ha kicsit növeltek is a teljesítményen.

Alapértelmezett a PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés, a hengerenkénti két gyertya. De sokat dolgoztak a központositott tömeggel is a mérnökök, amiben nagy szerepe van a kicsi és könnyed fejidomnak és a kompakt fényszoróknak.

A 208 kg-os tömeg természetesen szárazon értend?, teletankolva 228 kg-ig csúszik fel a mérlegen a mutató, de még ez sem ?rülten veszélyes. Az ülésmagasság állítható 850-870 mm között, és ha akarjuk, 2,6 méteres körön belül megfordíthatjuk az Africát.

A gumikat a Dunlop szállítja, kimondottan az Africa Twinre tervezve (90/90-21, 150/70-18).

 A fejidom és a plexi leveg? elvezetése megérne egy kisel?adást, de legyen annyi elég, hogy mindent megtettek a légörvények megszüntetéséért és a vezet? fels?testének védelmééert. A leveg? több csatornán áramlik és ezek összessége fejti ki a megfelel? hatást.

A m?szerfal ellenfényben is jól látható. A fels? részen a fordulatot és a sebességet, míg az alsó szekcióban a fokozat visszajelz?t, a h?mérsékletet, az id?t és egyéb információkat találunk.

Biztosak vagyunk abban, hogy még sokat hallunk err?l a modellr?l az elkövetkezend? id?ben, és ha csak fele annyira is jó, mint amennyire mi várjuk, biztosan hatalmas kultusza lesz.