EST. 2002

Daytona SportBike: Az új király

Új id?számítás kezd?dik. 600-as szériagépekben születik újjá az amerikai álom. Nincs többé tuning m?vészet, egységes gumi és üzemanyag jut mindenkinek. Már a gyárban le kell tenni az asztalra a nyer? technikát, mert az amerikai m?helyekben nem forgácsolhatják agyon a motorokat. Éljen a válság és a költségcsökkentés! Az amcsik megtalálták a tuti receptet?

Címszavakban a változásokról. Széria motorblokk, kevés változtatási lehet?sségel. Full széria váz és a váltó, semmi elektronika vezérelte felfüggesztés, egységes Dunlop Sportmax GP-A gumik, és egységes üzemanyag mindenkinek. Ez a Daytona SportBike géposztály, az új királykategória.

Bostrom másodvirágzását éli. Abszolút favorit.

A korábbi évekhez képest oriási változás ez az amerikai gyorsasági motorsportban. Akár forradalminak is nevezhetnénk az új szabályokat. Sokkal kevesebb teret adnak a technikai fejlesztéseknek, mint korábban. Ezzel jobban ki fog domborodni a vezet?i képeség, ami nem baj. S?t! Örvendetes.

Nagyon szigorúan fogják ellen?rizni a versenyhétvégék alatt a csapatokat. Az új szabálykönyv elég részletesen kitér rá, hogy mit lehet, és mit nem lehet módosítani a motorokon. A szövetség kiküldött egy listát a csapatoknak a tuning lehet?ségekr?l. Ha olyan alkatrésszel helyettesítik azt a kevés széria cuccot, ami nincs rajta a listán, azonnal diszkvalifikálják az egységet a versenyr?l.

Hayes (1) és Zemke az utóbbi két év Formula Xtreme bajnoka.

A változások egyértelm?en felkeltette a motorgyártók érdekl?dését, hiszen a négy nagy japán gyártó mellett a Triumph, az Aprilia, a Ducati és a Buell is leadta nevezését a 2009-es bajnokságra.

A Honda a CBR 600-ast küldi táncba az Erion egység égisze alatt. A Yamaha az R6-ost a Graves Motorsport színeiben, a Suzuki a kis Gixert az M4 csapattal, a Kawasaki az új 600-as Ninját a Monster Energy Attack egységgel, a Ducati a 848-ast, az Aprilia az RSV 1000-rel, a Triumph a 675-ös Daytonával, a Buell pedig az 1125R-rel vág neki az idei kiírásnak.

Idén este futják a Daytona 200-at

A gyárak tehát inkább kiadták privát csapatoknak a technikát, jelent?sen csökkentve ezzel is a költségeket. Technikai fejlesztésekre ugye nem kell költeni, a személyzet fizetését a csapat állja…maga lett a kánaán az amerikai bajnokság a gyáraknak.

A Formula Xtreme, vagyis a szétttuningolt 600-asok helyét veszi át ez az új géposztály. Akárcsak a Superbike kategória esetében, két 50 mérföldes spintverseny (a nyitó viadal, 200 mérföldes – ez a Daytona 200) lesz ezentúl az új királykategóriának is, kivéve a Superbike Világbajnokság amerikai nagydíját. Ott csak egy versenyt fut a mez?ny.

Hacking a Kawasaki els? embere

Mivel drasztikusan átalakították a Supersport és a korábbi Superstock kategóriákat is, a legtöbb feltörekv? ifjonc ebben a géposztályban, vagyis – most már nevezzük nevén – a Daytona SportBike kategóriában áll rajthoz. Elég csak Josh Herrin (Yamaha), Jason DiSalvo (Suzuki), Chaz Davis (Aprilia), vagy Roger Hayden (Kawasaki) nevét említeni, de néhány veterán sztár is ott lesz a futamokon, úgy mint Muguel DuHammel (Suzuki), Jake Zamke (Honda), Josh Hayes (Yamaha) vagy Ben Bostrom.

A sport csak nyerhet a változtatásokkal, hiszen újra tömve lesz a rajtrács, és izgalmasabbak lesznek a viadalok a minimális techniaki különbségeknek köszönhet?en. A gyáraknak mindenképpen vonzóbb az új formátum: kevesebb befektetett t?ke, több versenyz?, jobb versenyek, nagyobb profit. Kell ennél több?

ugrás fel