EST. 2002

Derbi GP1 50

A GP1-gyel kapcsolatban az az érzése támadhat az embernek, hogy a kis robógó nem nagyon akar beletör?dni abba, hogy ? robogó. Motor vagyok, különben mit keresne itt ez a kétkarú leng?villa, pláne mit a lánc-áttétel. Azért sportosság ide, motorrá válni akarás oda, a GP1 robogó, de a maga kategóriájában legalább akkora forradalmár, mint a Tmax volt egykoron.

(Jegyzet: a ‘központi’ blokk önmagában nem újdonság; ennek el?ször a Tmax látta hasznát. A kett?s ferde vázra is gondolt már a Peugeot a Jet Force sportrobogóinál. A szeparált leng?villát is láthattuk már a 2003-as EICMÁ-n az Aprilia hihetetlen prototípusán, a Leonardo 500-on. Szóval a Derbi semmi olyat nem használt a GP1-en, ami kiadatlan volna, viszont megradadó, s?t radikális módon fésült össze újszer?
megoldásokat
.)

A sportossághoz ráadásul remek kivitel és felszereltség társul. A váza valódi, hegesztett alumínium, vagyis nemcsak a tizenévesek, de akár a bankigazgatók kasztját is kielégítené. Az els? tárcsa rekordméret?, 245 mm-es, aztán ott van a motor alatti kipufogó, mint buellisztikus elem. Az agresszív orr, égnek mered? farok: természetesen mindkett? amolyan családi vonás Derbi GP-éknél. Csodaszép és valódi ‘Racing’ a kicsi, kompakt m?szerpanel (jó, fordulatszám-mér? egy automatán, az valószín?leg inkább csak látványelem – de csinos, annyi szent). Ami hiányzik, az a középs? kitámasztó: van ugyan helyette egy igen stabil oldalsó, ‘de azzal elég nehéz variálni, ha a nyeregben ül az ember’ (idézet egy friss, ropogós GP1-tesztb?l).

A dolog úgy áll, hogy a GP1-et megvásárló és használó polgárnak mégsem kell lemondania a robogók általános praktikumáról. Ez esetben is van egy nyereg alatti jókora rakrész (egy sisak b?ven belefér) – az igazat megvallva a csomagtér egy kicsit meg is bontja a farok vonalvezetését, de ez már egyéni és szocializációtól függ? probléma. Máshogyan úgysem lehetett volna, csak úgy, hogy nincs csomagtér. Így meg legalább van.

Az ára 2.690 euró, a filozófia pedig egyértelm?: csúcsmin?séget az ügyfél pénzéért. Ezzel a Derbi elhatározta, hogy az egyetlen járható útra lép, vagyis megkülönbözteti magát a kínai, tajvani tömegtermékekt?l. A kezdés mindenesetre nagyvonalú.

M?szaki adatok
Motor egyhengeres, kétütem?, Euro-2 Piaggio, vízh?téses, elektromos indítás
Furat x löket 40 x 39,3 mm
Henger?rtartalom 49,38 kcm
Karburátor Dell’Orto 17,5
S?rítés aránya 10,5:1
Futóm? elöl fordított hidraulikus villa, 35 mm, utánfutás: 80 mm. Hátul leng?villa.
Abroncsok 120/70×14′ (e), 140/60×14′ (h)
Féktárcsák 245 mm (e), 180 mm (h)
Akkumulátor 12 V 6 Ah
Tengelytáv 1.135 mm
Magasság 1.212 mm
Hossz 1.875 mm
Szélesség 705 mm
Ülésmagasság 803 mm
Tanktérfogat 8 liter
Olaj 1,5 liter
ugrás fel