EST. 2002

Döcögve indul újra Melandri és az Aprilia szekere

A régi-új pilóta, a jöv?re a Gresini Racing színeiben induló Marco Melandri az MCN-nek beszélt a nehézségekr?l, amikkel a 2015-ös évadot megel?z? els? két teszt után szembesültek. Nincsenek könny? helyzetben, mivel a visszatérést eredetileg 2016-ra tervezték, és az új, pneumatikus szelepvezérlés? blokkjuk még nem tökéletes.

„Csak tíz kört mentem az új blokkal, aztán gond támadt. Visszatértünk a normál blokkhoz, ami egy nagy küzdelem volt. Nem érzem magam olyan magabiztosnak a motoron, mint a Superbike-on. Meg kell találnunk, miért. A váz eltér a Superbike-tól, ahogy a felnik is, egy csomó dolog más. De valamiért nem érzem magam jól a nyeregben’ – mondta Melandri, aki korábban 2003 és 2010 között már nyolc évet töltött a MotoGP-ben (a legjobb eredménye egy világbajnoki második helyezés volt 2005-ben), majd átnyergelt a WSBK-ba, majd négy meglehet?sen sikeres év után 2015-t?l ismét a Gyorsasági Világbajnokságban folytatja, a Gresini Racing színeiben.

A jerezi teszt után a Bridgestone gumikra panaszkodott, azt mondta, nem tudja megszokni ?ket, de összességében a vázzal vesz?dött szárazon és vizes pályán egyaránt. „Általában a kanyarbemenetelnél vagyok gyors, de most olyan merev vagyok, egyáltalán nem érzem magabiztosnak magam.’

Marco Melandri Aprilia Jerez MotoGP teszt

Az utolsó napon érkezett es? rámutatott, hogy alapvet? problémáról van szó az olasz versenyz? és a vázbeállítás kompatibilitásában.

„Volt néhány dolog, amit szerettünk volna kipróbálni az utolsó nap, de sajnos esett az es?. Azért jó volt, hogy mehettem néhány kört vizes pályán, így kiderült, hogy vízen megvan ugyanaz a probléma, ami szárazon is. Általában jó vagyok vízen, de ezúttal rossz érzés volt vízen menni. Azt hiszem, kezdünk rájönni, mi nem passzol a stílusomhoz. Természetesen rengeteg dolgunk van, de ezt tudtuk azel?tt is.’

Fotó: Aprilia Racing

ugrás fel