EST. 2002

Donington Park: ünnepre készül a Superbike

A nagy kett?-null

Folynak az el?készületek, hiszen ünnepre készül a Superbike: a Donington Parkban fennállásának húszesztend?s jubileumát üli a világsorozat. A szervez?k nagy tüzijátékkal készülnek úgy szombaton, mint vasárnap: visszatérnek a pályára a széria nagy alakjai: Fred Merkel (Honda), Neil Hodgson (Ducati), John Reynolds (Suzuki), Pierfrancesco Chili (Honda), Jamie Whitman (Suzuki), Rob Phillis (Kawasaki) eredeti motorjaikat vezetik majd a szombat délutáni gálaversenyen, de ott lesz Peter Goddard (Aprilia) és Aaron Slight (Honda) is utcai motorokkal, valamint Davide Tardozzi, Giancarlo Falappa és Paolo Casoli. A paddockban egykor világabajnokságot nyert motorokat állítanak ki, Roche és Fogarty Ducatijait és Corser 2005-ös Suzukiját. Egy sor különleges programmal készül a Superbike a nagy kett?-null megünneplésére.

Két versenyre visszajön Bussei

Visszatér a pályára – de nem gálázni, hanem élesben – Giovanni Bussei (a képen) az els? európai SBK Nagydíj alkalmából. A csapatf?nöki erényeit csillogtató, óriási fazonnak tartott Bussei Doningtonban és Valenciában is el kíván indulni a Sterilgarda GMB együttes Ducati 999 F06-ával – amellyel Ruben Xaus igen versenyképes id?ket motorozott az FGSport által szervezett legutóbbi tesztelésen. Azon az eseményen – bemelegítésképpen – maga a veterán Bussei is részt vett.

Klaffiék oldalkocsissal a TT-n

Az idei évad már a Klaffi csapat nélkül kezd?dött el a Superbike-ban – Klaus Klaffenböck alakulata pénz- és szponzorhiány miatt volt kénytelen elbúcsúzni a vébét?l, pedig szép eredményeket értek el (tavaly hatszor állhattak dobogóra Alex Barrosszal, egy futamot meg is nyert a brazil). Ha az SBK-hoz hiányzik is a muníció, az osztrák együttes aligha távolodik el a motorsporttól: Klaffenböck és társa, Christian Parzer a legendás – és idén századik évfordulójához ér? – Man szigeti TT-n áll rajthoz. Ezt már korábban bejelentették, azt azonban csak most hozták nyilvánosságra, hogy mindezt oldalkocsis motorkerékpárral teszik. Járm?vükr?l annyit lehet tudni, hogy építésekor hatalmas figyelmet szenteltek az aerodinamikának, a h?tésnek és a vázszerkezet hatékonyságának. Honda CBR 600 RR-blokkal szerelik és 260 kilométeres óránkénti sebesség körüli csúcs elérésére képes. Klaffiék eközben szervezik 2008-as visszatérésüket a világbajnoki küzdelembe.

Steve Martin röpül, de mégsem

Nemrég azt adta hírül a privát hondás DFX-csapat f?nöke, Daniele Carli, hogy forráshiány miatt kénytelen megválni egyik pilótájától. Egészen a hét elejéig úgy t?nt, hogy a gárda rutinosabb fele, Steve Martin vonul kényszerpihen?re. Az ausztrálnak mégsem kell új munkahely után néznie (a Parkalgar csapatnál és a Yamaha France-nál akadhatott volna neki motor), mert Carli hétf?i közleménye szerint sikerült keresztülvinni, hogy Michel Fabrizio mellett Martin is ott lehessen a Donington Park rajtrácsán. Azt viszont még nem er?sítették meg, hogy együtt fejezik-e be az évet.

Toseland: csábít a MotoGP

Zongorázni is tud

Nem csoda, hogy James Toseland a Superbike egyik legkeresettebb pilótája: a Ten Kate csapat er?ssége óriási formában kezdte a szezont, az eddig lefutott versenyek alapján az egyik legnagyobb kihívója Baylissnek. Nem el?zmény nélküli persze, hogy ennyire megn?tt az ázsiója: ? maga már tavaly is szívesen igazolt volna a gyorsasági motoros vb királykategóriájába, akkor azonban nem sikerült motorhoz jutnia. A 26 éves angolért már most több MotoGP-s csapat érdekl?dik: két privát Honda-istálló biztosan, jelesül az LCR és Gresiniék. ‘Azt hiszem, minden motoros célja, hogy a MotoGP-be kerüljön’ mondta Toseland ‘de én versenyképes géppel szeretnék odakerülni. Idénre egy ajánlatot kaptam, a Ducati D’Antint?l, de inkább maradtam a WSBK-ban. Itt kezdtem, imádom ezt a légkört és a ketegória egyik legjobb alakulatának lehetek tagja.’

ugrás fel