EST. 2002

Doohan-Honda: végleg vége

A Honda nem hosszabbította meg – és nem is áll szándékában
meghosszabbítani – Michael Doohan szerz?dését a 2005-ös évre, tudta meg a Sydney
Morning Herald
. A hírt nem sokkal kés?bb hivatalos források is meger?sítették.
A japánok a t?lük megszokott diplomatikus hangvétellel köszönték meg nyilvánosan
‘mindazt, amit Mick pilótaként tett.’

‘Itt az ideje’ fogalmaz Satoru Horiike, a HRC f?nöke (státuszát
tekintve ügyvezet? igazgató) ‘hogy útjaink különváljanak.’

A dolog azért némiképp furcsa. Doohan pilótai érdemeinek dicsérete majdhogynem
kritikaként hangzik
, tekintve hogy az ausztrál exvilágbajnok 1999 óta, vagyis
jó hat éve HRC-n belüli versenyügyekért felel?s tisztséget látott el. Mármost
Horiike ezt a tevékenységét Doohannek nem említette a búcsúszövegben. A sportmenedzseri
poszt betöltésére Tsunomu Ishiit jelölte meg a f?nök, ennyivel letudta a dolgot.

Legalább jut ideje a borászkodásra

Doohan elbocsátásában minden bizonnyal szerepet játszik a bels? csapat gyenge
teljesítménye. Itt kell megjegyezni, hogy Doohan mindvégig hangoztatta, hogy
a Honda sikereinek záloga Valentino Rossi
: ez pedig hozzásegíthette Horiikét
döntése meghozatalában.

Max Biaggi a HRC hivatalos versenyz?jeként készül az idei szezonra, ez lehet
a Doohantól való megválás másik f? oka. Biaggi ugyanis sosem mutatott nagy tiszteletet
az ausztrál irányában, viszonyuk mindvégig h?vös volt. Korábban Doohan nyíltan
támogatta Rossit a Hondán belül Biaggival szemben
.

ugrás fel