EST. 2002

Dubai 24 órás: Talmáék kategóriájuk 3. helyén

Szöveg és Kép: Faster Management

Hatalmas élmény, sok tapasztalat, váratlan fordulatok és kitartó, keményküzdelem. Ezekkel a jelz?kkel foglalhatnánk legtömörebben össze a Dubai 24órás versenyt Talmácsi Gáborék szemszögéb?l.

Korábban már beszámoltunk a verseny els? részér?l, most jöjjön, hogy mitörtént azután. Talma az éjszakai szakaszán jóformán alig szokott hozzá a sötétséghez, amikor 5 kör elteltével tönkrement a Silver Sting váltója és kikellett állnia a boxba. A fantasztikus szerel?gárdának köszönhet?en a javítás mindössze 35 percet vett igénybe. Amikor visszaállt a versenybe nagyon keményen a gázra lépett motorosunk, hogy behozza a hátrányt és a 64. helyr?l az 53. helyre hozta fel csapatát. Majd Rácz István váltotta Talmát, aki szintén kemény tempót diktált és máris a 46. helyen jegyezték a Bovi Motorsport Team 1 alakulatot.

A reggeli váltásnál, amikor Talmára került a sor, ismét lecsapott a balszerencse. Szétment a bal hátsó tengely és egy szervízkocsinak kellett bevontatnia a boxba a menetképtelen versenyautót. A szerel?knek köszönhet?en 18 perc múlva már ismét a pályán lehetett a Silver Sting. Ugyan akiállás miatt visszacsúsztak az 51. helyre, de Talma nem adta fel a küzdelmet és ami a csövön kifért, nyomta neki. Nem hiába, mert a verseny ezen szakaszán megszerezte legjobb köridejét: 2:14.230. Utána ismét Rácz István következett, és végül Barta Attila zárta a versenyt.

A magyarok ?rült tempójának köszönhet?en a több technikai probléma ellenére is sikerült a 43. helyen végezniük, a prototípus kategóriában pedig a 3. helyen.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

‘Fantasztikus verseny volt. Az éjszakai vezetést?l kicsit tartottam, de szinte hihetetlen, hogy egyforma köröket tudtam menni a nappali id?mmel. Éjszaka ugyan a motorblokk és a gumik is jobban bírták a hidegebb leveg? miatt, de akkor is szuper volt. A legjobb köröm 2:14 volt, aminek nagyon örülök. Az autó jó volt a kanyarokban és könny? volt vezetni. Voltak a 24 óra alatt fordulópontok, amikor hinnünk kellett abban, hogy meg tudjuk csinálni. Amikor a féltengely feladta a szolgálatot, azt hittem itt a vég. Nagy nehezen bevontattak a boxba – közben egyszer még a vontatókötél is elszakadt – és a remek szerel?knek köszönhet?en folytatni tudtuk a versenyt. Itt meg is ragadnám az alkalmat, hogy külön megköszönjem nekik a szuper munkát, mert nélkülük bizony nem ment volna.

Sok élménnyel lettem gazdagabb, ezeket nehéz lenne most elmondanom. Örülök, hogy itt lehettem, örülök, hogy kipróbálhattam magam ebben a szerepben is. Most néhány nap pihen? jön, majd kizárólag a következ? tesztemre koncentrálok, ami a legfontosabb számomra.’

ugrás fel