EST. 2002

Ducati 848 EVO: gyorsabb és lassabb is lett

Két éve mutatkozott be Ducati 848, mint a 749 utódja, és mint a 916-széria óta leggyönyör?bb nagyduksi, a 1098 kistestvére. A Borgo Paginale-i gyártó elérkezettnek ítélte az id?t, hogy a 848-tulajdonosok által kifogásolt területeket kezelésbe vegye és bemutassa 2011-re a „valaha volt legjobb belép? szint? Ducati sportmotort,” a Ducati 848 EVO-t.

Odakint mi sem változott: a kecses, tipikusan ducatis test, a szúrós tekintet? lámpák, az iker kipufogók és a féloldalas leng?kar – magyarul minden, ami a külcsínért felel?s egy mai Duksi superbike esetében – a jóistennek hála maradt amilyen volt, a változtatások f?leg a Testastretta Evo blokkot érintették, de a néhány éve 12 ezer kilométerre emelt szervizintervallumon a lent részletezett teljesítményfokozó beavatkozások szerencsére nem változtattak.

Ducati 848 EVO – még több fotó a galériában! Katt a képekre!

A mérnökök minden lehetséges területet megdolgoztak, ami némi teljesítménynövekménnyel kecsegtetett. A motorblokk szívó és kipufogójáratait radikálisan átdolgozták, a felgyorsult gázmozgásokhoz pedig nagyobb relatív átmér?j? (60 mm-es) elliptikus szívótorkokat csavaroztak a régi (56 mm-es) darabok helyére.

A dugattyúk új formájú koronával rendelkeznek, ez növelte meg a s?rítési arányt 12:1-r?l 13,2:1-re, ami kéthengerest?l igencsak elismerésre méltó érték, és a 848 EVO blokk hegyességének kiváló mutatója. A fentiek tükrében a desmodromikus vezérlés sem maradhatott változatlan: a szelepemelést 11,5 mm-r?l 13 mm-re növelték, a szívóütemet pedig kitolták a 257. f?tengely-elfordulási fokig az el?z? változat 253 foka helyett – magyarul szólva tehát nagyobbat és több ideig nyitnak a szívószelepek.

Az eredmény plusz hat lóer? és plusz két newtonméter nyomaték lett, azaz 140 LE 10.500-nál és 98 Nm 9750-as fordulatnál, míg a 848 EVO tömege megegyezik az el?z? változat hasonló adatával (168 kg), és hogy kívülr?l is látszódjon a Testastretta er?forráson a többleter?, feketére festették deklijeit.

A térhálós acélcs? váz, az állítható Showa futóm?vek, a Marchesini kerekek és a multifunkciós m?szerfal változatlan, de a fékrendszer, na, az nagyon nem az. Ránézésre az EVÓ-n nem sokban különbözik a továbbra is Brembo feliratú féknyereg-pár az el?z?, nem-EVO változat fékjeit?l, azonban a látszat csalóka: a 848 EVO megkapta ugyanis azokat a Brembónál Monoblocknak hívott féknyergeket 320-as tárcsáihoz, amelyek a 1098 fékteljesítményét két éve a legendás kategóriába emelték.

Az EVO megkapta továbbá a 1098-asokon mindig is a szériafelszereltség részét képez? kormánylengés-csillapítót, hiszen a nagyobb teljesítmény mellé dukál a nagyobb stabilitás is. Az EVÓ-t két színben, a tradicionális, elmaradhatatlan pirosban (piros vázzal és fekete kerekekkel), és egy új, gonoszabb mattfeketében (fekete vázzal és kerekekkel) kínálja a gyártó. A rendeléseket már felveszik, az els? 848 EVÓ-k augusztus elején érkeznek meg az európai Ducati kereskedésekbe.

ugrás fel