EST. 2002

Ducati 999R 2005

Versenyben kell maradni, minden évben valami újat, valami jobbat kell az asztalra
tenni. Most, hogy egyre biztosabbnak t?nik a japán márkák mind nagyobb er?kkel
való visszatérése az SBK-ba
, a Ducatinak minden eddiginél hatékonyabban
kell dolgoznia: el?relátóan fejleszteni a jöv? szezonra.

A kiindulási pont az a motor, amely idén az amerikai (AMA) Superbike sorozatban
indult: a tengerentúli bajnokság szabályai sokkal szigorúbbak, ezért a Ducatinak
olyan (közúti) szériamodellt kellett tet? alá hoznia, amely a lehet? legjobban
hasonlít a vérbeli versenybringára
. Így születhetett meg a 2005-ös kiadású
999R.

Nemcsak a blokk változott meg, hanem tulajdonképpen egy kissé a járm? egésze
(az arculata más lett, köszönhet?en els?sorban az átalakított orr-résznek).
A Testastretta méretei nem, szerkezete annál inkább módosult: áttervezésre,
könnyítésre kerültek a hengerfejek és a dugattyúk, a két henger pediglen a titánium
szelepek megérkezését is ünnepli (melyeket eddig csak a 749R-en alkalmazott
a gyár). A leglényegesebb átalakítás a hengerfejeket érintette, ezeket
gyökeres folyadékdinamikai felülvizsgálaton estek át. Új, és persze hogy hatékonyabb
az elektronika is (Marelli IAW 5M2), erre a rendszerre a kés?bbiek során még
lehet variálni a beállításokkal.

Történik mindez egyetlen cél érdekében: magától értet?d?en a nagyobb teljesítmény
eléréséért. Az el?zetesen közölt adatok alapján e téren sikerr?l számolhatunk
be. 10.000 percenkénti fordulat melletti 102 kW (139 LE)-r?l 9.750-en elért
110 kW (150 LE)-ra változott
a vonatkozó adat. A forgatónyomaték 108 Nm
(11 kgm)-r?l 116,7 Nm (11,9 kgm)-re n?tt (megegyez?, 8.000-es tartományban).
Összehasonlításképpen: 1993-ban, az els? Desmoquattro 105 LE-re volt képes.

A felhasznált anyagok, mondani sem kell els? osztályúak. Az idomzat, a sár-
és láncvéd?, a kipufogó borítása mind karbonrostból, a tükör és a fényszóró
tartói magnéziumból vannak. Az árról még nincs hivatalos meger?sítés,
az azonban elkönyvelhet?, hogy az ellenérték nem megy alá a régi változatének,
ami 30.000 eurót kóstált. Botrányos, nem? Érdekes módon azonban a 999R-ek limitált
szériája egy csapásra gazdára lel.

ugrás fel