EST. 2002

Ébredés az éjszakában: jön a Katari Nagydíj

Vége a várakozásnak, kezd?dik a gyorsasági vébé. A nyitány helyszíne a Losail pálya a katari sivatag közepén, a f?város Doha mellett, az id?pont vasárnap – természetesen este. Valami miatt a szervez?knek és a Dornának is nagyon tetszik a kivilágított pálya. A szokatlan kezdéshez van valami homályos magyarázat, ami az európai televíziós f?m?sorid?vel kapcsolatos. Szóval kedves sportbarátok, f?m?sorid?ben lesz szerencsénk megtekinteni az eseményt, már délután hat órakor elrajtolnak a Moto3-asok (250 köbcentis, egyenvezérléses géposztály), majd a Moto2-esek (CBR600RR egyenblokk), végül pedig a CRT-kel dúsított MotoGP.  

A királykategória legnagyobb favoritja Casey Stoner. Címvéd?ként nem lenne meglep?, ha hozná a teszteken mutatott lendületet a versenyhétvége során. Sepangban, majd Jerezben is az élen tudott végezni, elképeszt?en er?s és kifinomult Hondával, az ‘irányítható rakétával’. A Yamaha azonban többször mutatta erejét, ráadásul nemcsak a gyáriak, Jorge Lorenzo (aki Stoner els?számú ellenfele lehet idén) és Ben Spies, de a Tech3-as Crutchlow-Dovizioso páros is. A hondásoknál az el?jelek szerint Dani Pedrosa is harcban lesz – a dobogós helyekért mindenképp. Kérdés, hogy mennyire zavarta meg kis összeütközése a törvénnyel, a vád szerint hajóvezetési oktatáson kísérelt meg jogtalan el?nyhöz jutni 2.500 euró ellenszolgáltatás fejében. Alvaro Bautistának is voltak villanásai a felkészülés alatt.

A Ducatinak papírforma szerint nem sok babér terem majd, Rossi Jerezben azt mondta, a hatodik hely környékére várja a motort reálisan. De vajon nem altatás-e ez a kilencszeres világbajnoktól? A vörösök szurkolói remélik, hogy az. A szponzorok, a média és az eladás alatt lév? Ducati vélelmezett megvásárlói is többet akarnak a hatodik helynél. A teszteredmények alapján viszont még a hatodik hely is optimista jóslatnak mondható. Az igazság csak a futamon derül ki…

Ha nem d?l el túl hamar a meccs kimenetele, akkor jó versenyünk is lehet. Adunk egy esélyt a sokszor lehúzott, megtépázott, folyvást átalakuló MotoGP-nek, amit annyira krízisszag övez, hogy már a MotoGP megnevezés sem helyes, mert MotoGP-CRT az. Hogy milyenek ezek a CRT-k egy pályán, versenytávon az ezres prototípusokkal, az megint csak egy olyan kérdés, amire vasárnap este kapunk választ. Aprilia ART, Ioda, Suter BMW, Honda FTR Gresini, Kawasaki BQR – teljesen más rajtrács ez, mint a tavalyi szezonkezdetkor. Létszámprobléma megoldva, a tempókülönbségeket meg majd megszokjuk.

A Moto2-ben bármi megtörténhet (mint mindig). A Losailon 2010-ben Tomizawa, tavaly Bradl nyert, ? már idén biztosan nem fog, mert Cecchinello Hondáján ül a MotoGP-ben. Marquez, Iannone, De Angelis és Corti mind bizonyítanának, de sorolhatnánk a fél mez?nyt. Egy last minute átigazolási hír a kategóriából: Anthony West a BSB helyett a Moto2-ben indul egy Moriwakival – nagyon örül, hogy visszatérhet a vb-re, a szintén ausztrál Damian Cudlin viszont nem örül, hogy kirúgták – a honfitárs helyére kellett motorversenyz?t igazolni, mert az el?szezon alatt az ifjú ‘egyszer sem tudott igazán versenyképes id?ket menni’(idézet a QMMF Racing csapattól).

A Moto3 mint amolyan klasszikus kadettkategória üzemel: sokan vannak itt az egykori 125-b?l, Maverick Vinales és Sandro Cortese például, csak hogy neveket említsünk. De sokan érkeznek különböz? gyorsasági szériákból, nemzeti bajnokságokból, és nyilván minden fiatal versenyz? odateszi magát. Ezalatt a Digi Sporton az Arsenal és a Manchester United futballistái teszik oda magukat, de a csatornán Moto2 él?ben vasárnap 19.20-tól, 20:45-kor pedig kezd?dik a MotoGP közvetítése (a korábbi m?sortervt?l eltér?en a digitális sportcsatorna a Moto3 nagydíját is él?ben adja).

ugrás fel