EST. 2002

Eicma 2009

Egy éve és egy napja tört ki ‘hivatalosan’ a gazdasági világválság, amely els?ként a gépjárm?ipart cincálta szét. Egy esztend? talán elég ahhoz, hogy a gyárak felmérjék valós veszteségeiket, lehet?ségeiket az új valóságban és kiutat keressenek. A motoros szektorban kevésbé látványos, de ugyanannyira kegyetlen a konjunktúra összeesése, és bár vészforgatókönyve mindenkinek van, s?t egyes konstrukt?rök már ‘a progresszív fellendülés’ útjára léptek, senki sem lehet elég óvatos.

A válságos id?k vesztesei közé sorolhatóak a nemzetközi motorkiállítások szervez?i is, akik kénytelenek szembenézni a krízishelyzettel. A párizsi kétkerek?-expó már jó el?re bejelentette, hogy idén zárva tart, miután több nagynev? kiállítót is nélkülözni kellett volna, így pedig brutális veszteséggel tudták volna csak lebonyolítani az eseményt a Fény Városában. A németországi Intermot jobban járt, a biennálé-jelleggel m?köd? seregszemle csak jöv?re esedékes, addigra pedig helyrerázódhat némiképp a helyzet – megúszták a kölniek a mínuszt, vagy a visszavonulással járó presztízsveszteséget.

2009 ?szén egyedüli nagy nemzetközi motoros kiállítás az Eicma lesz Milánóban. A 67. alkalommal életre hívandó expó nem kétséges, hogy meg fogja érezni a két prominens hiányzó – a Honda és a Yamaha – távolmaradását, húsz nagy gyár azonban már bebiztosította helyét a Fiera pavilonjaiban (Aprilia, Betamotor, BMW, CF Moto Europe, Ducati, Garelli, Harley Davidson, Husqvarna, Ixs Italia, Kawasaki, KTM, Kymco, Locatelli, Malaguti, Moto Guzzi, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Polaris, Polini, Sanyang, Sito, Suzuki és Triumph). Idén is nagy hangsúlyt helyeznek a szervez?k a MotoLive eseménysorozatra, s?t a szabadtéri programok talán afféle ‘?rbetölt?’ szerepet is kaphatnak: 80 ezer négyzetméteren dübörögnek a bemutatók, versenyek, motortanoda, koncertek és az önfeledt gálázás.

A vásárváros falain belül pedig az idei év nagy újdonsága a ‘The Green Planet’ cím? rész lesz. A Zöld Bolygó lényegében egy külön kiállítás a kiállításon belül, ahol kimondottan hibridhajtású illetve villanymotoros, zéróemissziós motorokat mutatnak be.

Az Eicma általános igazgatója, Costantino Ruggiero elmondta, hogy a párizsi kollégák döntése, a francia expó elhalasztása újfajta felel?sséget tesz a milánóiak vállára. ‘Mi képviseljük a motoros világot, az ipart, a gyártókat, és nekünk kell megmutatni, hogy a szektor igenis vitális, igenis képes választ adni a gazdasági válságnak.’

‘A mai napig nettó 45 ezer négyzetméternyi standterületet értékesítettünk. Ez az adat növekedésre van ítélve, hiszen ez távolról sem a maximum – ahhoz viszont elegend?, hogy a milánói szalon mennyiségileg és min?ségileg is megfeleljen az elvárásoknak. Világszinten majdnem az összes jelent?s gyártó jelen lesz, az olasz motoros szektor pedig teljes egészében képviselteti magát.’

ugrás fel