EST. 2002

Gibernau és Melandri Jerezben

Jerez dombjait és lelátóit minden szezonban elárasztják a néz?k, ami remek dolog. Ez óriási lökést adhat a spanyol pilótáknak, és közülük is Sete Gibernaunak, aki a legesélyesebb a hispán különítményb?l. A Movistar Honda tavaly a szakadó es?ben aratott futamgy?zelmet spanyolja révén: az volt az els? GP-els?ség 2004-ben (a négyb?l). Gibernau a 16 nagydíjból 10 alkalommal állt dobogón, és a végelszámolásnál másodjára lett második Valentino Rossi mögött.

2005-nek megújult er?vel és elszántsággal megy neki a pilóta. A HRC, a Michelin és a csapat segítségével sikerült összerakni azt a motort, ami a legjobban megfelel vezetési stílusának. A tesztelések során elért eredmények visszaigazolták a munkát: a versenyszimulációk jól sikerültek, a barcelonai IRTA hivatalos id?mér?jén pedig a leggyorsabb kört érte el Gibe, aki szerint "az idei Spanyol Nagydíj különleges esemény lesz.
Jerez mindig is hihetetlen helyszín a fantasztikus közönség miatt, hát akkor mi lesz most, hogy a vb els? futamát rendezik ott. Ráadásul hatalmas bajnokság lesz. A legszebb emlékem a pályáról a 2004-es futamgy?zelem, ami akkor az évad els? sikere volt és hála neki az utolsó el?tti nagydíjig versenyben voltam a címért."

"Az emlékeken túlmen?en: koncentráltan, magamban és a csapatomban bízva érkezem Jerezbe. Az el?szezon során személyes célkit?zésem volt az együttes, a Honda racing és a Michelin közti együttm?ködés meger?sítése, és azt hiszem, sikerrel jártam. A tél folyamán mindannyian egy irányba haladtunk, nagyon elégedett vagyok az eddig elért eredményekkel. Persze nem állhatunk le, de azt már tudjuk, hogy az alap biztos, építhetünk rá. A tavalyi szezonhoz képest er?sebbnek érzem magam fejben és fizikailag egyaránt. Szóval készen állok, s?t alig várom a versenyt annyi sok teszt után."

Az egykori világbajnok pilóta, Fausto Gresini által irányított csapat sokat er?södött Marco Melandri érkezésével. Az olasz egy 250cc-s vb-titulust és két évnyi MotoGP-tapasztalatot hoz magával referenciaként a Honda-családba, és nem titkoltan arra készül, hogy Gibernau mellett ? is f?szerephez jusson. A téli-tavaszi felkészülés alapján erre minden esélye megvan.

A tesztelések során sikerült kiismernie az új motort, a "lépésr?l lépésre" elv alapján. A munka nyugodtan telt, a tavaly novemberi RCV-s bemutatkozás után napról napra javult a forma és csinosodtak a körid?k. Id?eredmények tekintetében a katari teszt hozta meg az áttörést: a sivatagban nagyszer? versenyszimulációval rukkolt el? Melandri, majd a barcelonai sorozaton a negyedik helyen végzett és végig az els? helyeken volt. Az el?szezont záró jerezi IRTÁ-n is mutatkozott javulás.

"A Jerezben végzett munka nagyon fontos, mert növelni tudtam a versenytempómat és minden nap 90 körüli kört mentem. Sikerült megismernem, hogy milyen a motor es?ben, ez volt az els? ilyen alkalom és pozitív élmény volt. És a gyorskör is jól sikerült. A Michelin háromféle puha gumit adott, tehát választhattam és végül a vasárnapi hivatalos id?mér?t a második helyen zártam."

"Végre élvezem a vezetést, szórakozom és olyan csapat van mögöttem, amely hisz bennem és támogat a munkában. A Gresini együttesben ideális környezetre leltem, az RC211V-ben pedig egy olyan motorra, ami remekül igazodik a stílusomhoz. Tetszik a gép, és minden egyes alkalommal mutat magából valami újat."

ugrás fel