EST. 2002

Gigi Dall’Igna keményen dolgozik, hogy a Ducati ismét a csúcson legyen

Dall’Igna az olasz gyártó versenyrészlegéhez való idei csatlakozását követ?en azonnal egyértelm?vé tette, hogy komolyan veszi a feladatát. Els? körben a kommunikáció javítását t?zte ki célul a versenyz?k, az szerel?k és a mérnökök között. Ez a lépés kulcsfontosságúnak t?nik versenyképességük visszaszerzését illet?en, ami Casey Stoner 2007-es világbajnoki címe óta egyre jobban kifolyt a vörösök kezei közül.

Andrea Dovizioso idei második dobogós helyezése Dall’Ignát látszik igazolni. Az olasz sportlapnak adott interjújában a mérnök betekintést engedett a Ducati munkájába és a 2015-ös terveikbe.

„Katalóniában 26 másodpercet javultunk, a hátrányunk felét ledolgoztuk, de természetesen az ellenfeleink is javítottak 10 másodpercet a tavalyi évhez képest.”

A Ducati visszavágásának következ? lépését is el?készítette. „A Sachsenringen új szoftvert fogunk használni, amit Barcelonában teszteltünk. Brno után új idomaink lesznek, mert bár az aerodinamika nem játszik olyan fontos szerepet a motorversenyzésben, mint a Forma 1-ben, de azért számít.”

Dall’Igna a következ? szezont és a teljesen új GP15 prototípust illet? terveir?l is beszélt. „Az els? lépés a blokk, bízunk benne, hogy a Valencia utáni tesztre készen lesz. Továbbra is 90 fokos lesz, de kisebb, jobb beállítási lehet?ségekkel, és a gumikat is jobban ki fogjuk tudni használni.”

Luigi Dall

A gumik valóban fontos szerepet játszanak, f?leg, hogy 2016-tól 17 colos kerekekre vált vissza a MotoGP sorozat, és új lesz a gumibeszállító is. „A 17 colos kerekek visszatérésével a kártyák újra leosztásra kerülnek. A Hondát és a Yamahát kell megvernünk, tanulnunk kell t?lük” – mondta az olasz a Corriere dello Sportnak.

A helyzet Dall’Igna megjelenésével valóban izgalmassá vált a Ducati számára. Nem elég, hogy jöv?re teljesen új motort készülnek el?húzni a Borgo Panigale-i kalapból, Paul Ciabatti, a Ducati sportigazgatója néhány napja azt mondta, az is lehetséges, hogy jöv?re négy vagy hat motort is indítanak a MotoGP-ben, hasonló rendszerben, ahogy a Pramac-kal is m?ködnek.

ugrás fel